میرنیوز
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر شما هم صاحب کسب و کاری هستید که میخواهید در شرایط کنونی آن را وارد فضای مجازی کنید، این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.
نکاتی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در روزهای کرونایی
شیوع کرونا در دنیا و به تبع آن در کشور ایران، اقتصاد و بازارهای کشورهای مختلف و کشورمان را تحت تاثیر قرار داده است. با اعلام شرایط بحرانی از سوی وزارت بهداشت، بسیاری از کسبه، کسب و کارشان را تعطیل کرده و مردم نیز با ماندن در خانه تلاش دارند از شیوع این بیماری جلوگیری کنند. همین امر منجر به وقوع مشکلات اقتصادی برای بازار و کسبه شده است. اما در این میان بستری تازه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی به وجود آمده است. این روزها بسیاری از مردم به واسطهی سفارشات آنلاین، اقدام به تهیهی وسایل مورد نیاز خود مینمایند. الفت نسب، عضو هیئت مدیرهی کسب و کارهای فضای مجازی در اینباره میگوید: «کسب و کارهای مجازی نقش بهسزایی در تامین نیازهای مردم دارند و چنانچه بتوانند خدمات خوبی ارائه دهند، مردم پس از گذر از شرایط حاد کنونی هم از این خدمات استفاده خواهند کرد».
راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق به ویژه در این ایام خاص، میتواند گام موثری برای تامین نیاز مردم در سراسر دنیا باشد. اما ساختن یک کسب و کار اینترنتی کار آسانی نیست و واقعیتهای سختی در رابطه با آن وجود دارد که باید بدانید. بدون داشتن استراتژی رشد، نمیتوانید انتظار موفقیت و پیشی گرفتن از رقبایتان را داشته باشید. برای مثال، تعیین مخاطب هدف یکی از مواردی است که برای رشد کسب و کار اینترنتی خود باید به آن توجه داشته باشید. هر چقدر که مخاطب هدف شما مشخصتر باشد، بازاریابی هم برای شما آسانتر میشود و در نهایت به نتایج بهتری دست خواهید یافت. البته موارد مهم دیگری همچون استفاده از تبلیغات موبایلی، بهینهسازی فرآیند سفارش و …، نیز وجود دارند که برای رونق بخشیدن به کسب و کار اینترنتی خود باید به آنها توجه داشته باشید. در ادامه این موارد را با هم بررسی خواهیم کرد.
کپی برداری از ایدههای دیگران ممنوع!
بکارگیری ایدههای ناب و منحصر به فرد، یکی دیگر از عوامل موثر برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی میباشد. دقت داشته باشید که در ارائهی ایدههایتان از کسی کپیبرداری نکنید. از افراد موفق الگو بگیرید اما کپیبرداری نکنید. سعی کنید صدای خود را به گوش افراد برسانید و کسب و کاری را بسازید که متعلق به خود شما باشد. مطمئن باشید با این کار در مدت زمان کوتاه مشتریان زیادی را به خود جذب خواهید کرد. اگر شما یک کپی از کارآفرینان معروف باشید، مشتریان هیچگاه خود واقعیتان را نخواهند شناخت. پس تمام تلاشتان را به کار گیرید تا در ارائهی خدمات و محصولات، جدید و منحصر به فرد عمل نمایید.
تا جایی که میتوانید فرآیند سفارش را آسان نمایید
بهینهسازی فرآیند سفارش، یکی از استراتژیهای بسیار مهم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی و آنلاین است. اما متاسفانه اغلب توسط کسب و کارهای مختلف، نادیده گرفته میشود. وقتی زمان زیادی را صرف جلب اعتماد مشتریان مینمایید تا از خدمات و محصولات شما استفاده نمایند، باید در فرآیند سفارش نیز این اعتماد را زنده نگاه دارید. هرچقدر مشتری زمان بیشتری را صرف خرید از سایت شما نماید، زودتر خسته خواهد شد. فرآیند سفارش محصول باید به راحتی انجام شود و از ابتدا تا انتها پیچیدگی خاصی در آن وجود نداشته باشد. در این صورت نرخ فروش شما بالا رفته و خریدهای نیمهکاره را تا حد زیادی کاهش خواهید داد.
تاثیر شبکههای اجتماعی در راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق
در راه اندازی کسب و کار اینترنتی میتوانید از شبکههای اجتماعی پربازده همچون تلگرام و اینستاگرام کمک بگیرید. اینستاگرام، بهعنوان یکی از پرنفوذترین و پرمخاطبترین شبکههای اجتماعی میتوانید نقش مهمی را برای دسترسی به مخاطبان هدف در دوران شیوع ویروس کرونا، برای کسب و کارها ایفا نماید. تمام صاحبان و مدیران کسب و کارهای نوپا و سنتی میتوانند در روزهای کرونایی، از این پلتفرم برای داشتن بیزینس موفق استفاده نمایند و در نهایت نتایج عالی کار را به چشم خودشان ببینند. چنانچه بتوانید به نرخ تعامل بالا در اینستاگرام دست یابید، خیلی راحت میتوانید با کسب ترافیک بالا، تعداد زیادی از مشتریان بالقوه را به خودتان جذب کنید. پس اگر میخواهید محصولات و خدماتتان توسط شمار زیادی از افراد دیده شود، تبلیغات اینستاگرامی را بیش از پیش دریابید!
نکتهی مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که اینستاگرام همانقدر که میتواند به عنوان یک بازوی قدرتمند عمل نماید و شما را به یک فروشندهی آنلاین موفق تبدیل نماید، به همان اندازه هم میتواند، برای برند شما مخرب باشد و چه بسا شما را مجبور به حذف اکانت اینستاگرام نماید! پس برای استفاده از اینستاگرام در راه اندازی کسب و کار اینترنتی بهتر است از تجربهی افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.
موبودید، اولین و بزرگترین سایت تبلیغات در شبکههای اجتماعی در ایران است که به صاحبان تمام کسب و کارها اجازه میدهد تا با تبلیغ صحیح در دنیای مجازی بتوانند به راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق بپردازند. کارشناسان و متخصصان خبره و با تجربه در موبودید، به لطف تجارب ارزشمند پاسخگوی نیاز شما در این زمینه هستند. برای استفاده از خدمات این کارشناسان، همین حالا میتوانید با ورود به سامانه و برقراری ارتباط آنلاین و یا تلفنی مشاوره رایگان دریافت نمایید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
منبع : خبرگزاری مهر
امروز اول آذر سکه در بازار طلا ۵۲میلیون و ۶۳۰هزار تومان معامله شد
مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون
سیستم ERP چیست؟
چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم؟
آموزش برق خودرو آموزشگاه تهران پایتخت
معرفی و خرید بهترین تشک های خارجی
آغاز حراج جدید سکه از ساعت ۱۲
آغاز حراج جدید سکه ازساعت۱۲
قیمت هر اونس طلا امروز به ۲۶۴۰ دلار و ۸۵ سنت رسید
قیمت طلا و سکه ۲۹ آبان؛ سکه ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد
نرخ ارز در مرکز مبادله ۲۹ آبان؛ پیشتازی دلار نیما
از خلاقیت تا تولید؛ چرا خدمات پرینت سه بعدی تحولی در صنعت شماست؟
معرفی بهترین مقاصد برای سفر در فصول سرد سال
اتوماسیون ایمیل مارکتینگ؛ استراتژی برای افزایش تعامل و نرخ تبدیل
رجیستری گوشی های آیفون آغاز شد
هدیه ای خاص برای فرزندتان با فروشگاه کودک شاپ
انواع دیوار سبک و ارزان
ترکیب رنگ تجهیزات اداری؛ ایجاد محیطی جذاب و کارآمد
قیمت طلا ۲۸ آبان؛ قیمت سکه ۵۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد
اهدای تندیس زرین چهاردهمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری به هتلهای ایرانگردی و جهانگردی
سرطان پروستات شایعترین علت مرگ و میر مردان/ضرورت معاینات دورهای
تقسیم ارث و ترکه و قوانین حقوقی که باید بدانید
معرفی مؤسسه حقوقی در سعادت آباد
راهنمای خرید عطر پاییزی؛ عطر و ادکلن مناسب پاییز کدام است؟
دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس و پرو ۲۰۲۴؛ قیمت و ویژگی ها
قیمت میلگرد؛ نوسانات قیمت میلگرد و عوامل تاثیرگذار بر بازار فولاد
غذاهای محلی قشم؛ طعم بینظیر جنوب ایران
آیا ۵ روتین مهم و اساسی یک فروشنده حرفهای را میدانید؟
بهترین دریل شارژی کدام است؟ معرفی بهترین مارک های دریل شارژی
صادرات ۹۵ هزار تنی تخم مرغ در ۷ ماه؛ قیمت ثابت است