میرنیوز
به گزارش ایسنا، بنابراعلام آسیاتک، یوسفی زاده افزود: در اسفندماه سال ۱۳۹۹، متأسفانه شاهد حملات سایبری به شرکت ابرآروان که یکی از مشتریان خدمات کو لوکیشن شرکت آسیاتک میباشد، بودهایم که منجر به ایجاد اختلالات زیادی در سرویسهای این شرکت در آسیاتک شد که در گزارشی که این شرکت در ۱۷ فروردینماه سال ۱۴۰۰ منتشر کرده، بهصورت مبسوط بررسی و شرح داده شده است.
در این راستا، در حوزه خدمات کو لوکیشن ارائه شده توسط شرکت آسیاتک به مشتریان، نکاتی کلیدی وجود دارد که باید به آنها اشاره شود.
مدیرعامل آسیاتک در حوزه خدمات کو لوکیشن آسیاتک اینطور ادامه داد: شرکت آسیاتک بهعنوان بزرگترین و پرظرفیتترین مجموعه مراکز داده در کشور، مشغول به ارائه خدمات کولوکیشن به عنوان یکی از چندین محصول ارائه شده خود در حوزه خدمات دیتاسنتر به سازمانهای بزرگ و متوسط خصوصی و دولتی میباشد.
خدمات ارائه شده در این حوزه شامل نگهداری زیرساختهای دیتاسنتر مشتریان با ضریب اطمینان و امنیت بسیار بالا و ارائه توافقنامه سطح خدمات ۹۹.۹ درصد است.
تا جایی که در بین سایر شرکتهای ارائهدهنده خدمات دیتاسنتر، آسیاتک بهعنوان بزرگترین مجموعه دیتاسنتر محتوایی کشور قرار گرفته است. ویژگیهای اصلی و متمایز امنیتی که منجر به رسیدن به این سطح از خدماتدهی شده، به شرح زیر میباشد:
. تأمین برق بدون وقفه از دو مسیر شهری با پشتیبانی دیزل ژنراتور
. برخورداری از سیستمهای اعلام و اطفاء حریق
. تأمین استانداردهای محیطی دما و رطوبت
. خدمات پشتیبانی بیوقفه ۲۴*۷ در تمامی ایام سال
. تأمین امنیت فیزیکی و راهکار احراز هویت به طور ۲۴ ساعته
. بهرهمندی از سرویسهای DDos protection و DDos mitigation جهت حفاظت از پایداری سرویس در مقابل حملات سایبری
. برخورداری از شیلد الکترومغناطیسی جهت تأمین نیازهای پدافند غیرعامل
. ارائه Safety Box اختصاصی بنا به نیاز مشتری
وی افزود: علاوه بر موارد ذکر شده به جهت تسهیل و ایجاد رضایتمندی بیشتر مشتریان سازمانی، آسیاتک در صورت اعلام نیاز مشتریان، خدمات نگهداری و مدیریت پلتفرمهای مشتریان و تأمین امنیت آنها را ارائه میکند.
مدیرعامل آسیاتک در خصوص تأمین امنیت خدمات میزبانی ابرآروان اینطور ادامه داد: طبق قراردادهای منعقد شده با شرکت ابرآروان خدمات ارائه شده از سوی شرکت آسیاتک فاقد مدیریت سرویس و امنیت پلت فرم سرورهای این شرکت بوده؛ بنابراین تمام مسائل مطرح شده در حوزه امنیت مربوط به سرورهای میزبانی شده شرکت ابرآروان، برعهده این شرکت بوده است.
وی افزود: به صورت کلی حملات سایبری به دیتاسنترها آز می توانند از نوع حملات ترافیکی مانند حملات DDos ویا حملات با قصد نفوذ به سیستم عامل ها و ساختار پلتفرم های روی سرورهای میزبانی شده در دیتاسنتر باشند.
شرکت آسیاتک در حوزه حملات ترافیکی، انواع تاکتیک ها و مکانیزم های لازم به منظور محافظت از حملات ترافیکی و مراقبت از IP های تعریف شده را با توجه به استانداردهای روز دنیا به کار می برد تا مشتریان با اطمینان خاطر میزبانی سرورهای خود را به ما بسپارند.
اما متاسفانه حملات نفوذ به شرکت ابرآروان از این نوع حملات نبوده و هکرها مستقیما پلتفرمها، سیستم عاملها و سوئیچهای این شرکت را هدف گرفتند که منجر به بروز مشکلاتی روی دادههای ذخیره شده در این سرورها گردیده است.
یوسفی زاده در مورد مقابله با نفوذ انجام شده از سوی آسیاتک در این حوزه ادامه داد: شرکت آسیاتک بهمحض مطلع شدن از حملات رخداده به سرورهای شرکت ابرآروان، در چارچوب تعهدات خدمات کولوکیشن خود تمام همکاریهای لازم به جهت دسترسی کامل به سرورهای این شرکت را در دیتاسنتر خود انجام داده است، تا متخصصین این شرکت بتوانند مشکلات پیشآمده را در کوتاهترین زمان ممکن مرتفع نمایند.
وی همچنین در حوزه خدمات دیتاسنتر ارائه شده توسط آسیاتک تأکید کرد: در حال حاضر شرکت آسیاتک خدمات کولوکیشن، اجاره سرورهای آنی و اختصاصی و همچنین خدمات ابری خود را در دیتاسنترهای برج میلاد، آزادگان، شیراز و تبریز ارائه میکند و با توجه به تکمیل ظرفیت این دیتاسنترها اقدام به افتتاح ۲ دیتاسنتر جدید در تراز منفی ۱۰ برج میلاد و ساختمان میرعماد خود کرده که سازمانهای دولتی و کسبوکارهای خصوصی میتوانند به فراخور نیازهای خود در حوزه دیتاسنتر از خدمات آسیاتک در بستری امن و پایدار بهرهمند شوند.
مدیرعامل آسیاتک اشاره کرد: شرکت آسیاتک برترین اپراتور خدمات ارتباطات ثابت در کشور، جامعترین و کاملترین خدمات موردنیاز سازمانها و شرکتها را به مشتریان خود عرضه میدارد. ارائه خدماتی همچون خدمات مراکز داده شامل سرور اختصاصی، میزبانی سرور و سرور مجازی در مجموعه دیتاسنترهای آسیاتک و همچنین ارائه خدمات زیرساخت ابری، تلفنهای سازمانی بر بستر اینترنت (آسیاتل) و خدمات پهنای باند اختصاصی موجب گشته تا مشتریان آسیاتک بتوانند تمامی نیازهای ارتباطی خود را بهصورت یکجا تهیه نموده و از مزایای آن بهرهمند گردند.
مشتریان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنماییهای لازم با شمارهتلفن ۱۵۴۴ یا ۹۱۰۱۰۰۰۰ و داخلی ۱۴۷۰ (راهکارهای جامع سازمانی) تماس حاصل فرمایند.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع : خبرگزاری ایسنا
امروز اول آذر سکه در بازار طلا ۵۲میلیون و ۶۳۰هزار تومان معامله شد
مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون
سیستم ERP چیست؟
چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم؟
آموزش برق خودرو آموزشگاه تهران پایتخت
معرفی و خرید بهترین تشک های خارجی
آغاز حراج جدید سکه از ساعت ۱۲
آغاز حراج جدید سکه ازساعت۱۲
قیمت هر اونس طلا امروز به ۲۶۴۰ دلار و ۸۵ سنت رسید
قیمت طلا و سکه ۲۹ آبان؛ سکه ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد
نرخ ارز در مرکز مبادله ۲۹ آبان؛ پیشتازی دلار نیما
از خلاقیت تا تولید؛ چرا خدمات پرینت سه بعدی تحولی در صنعت شماست؟
معرفی بهترین مقاصد برای سفر در فصول سرد سال
اتوماسیون ایمیل مارکتینگ؛ استراتژی برای افزایش تعامل و نرخ تبدیل
رجیستری گوشی های آیفون آغاز شد
هدیه ای خاص برای فرزندتان با فروشگاه کودک شاپ
انواع دیوار سبک و ارزان
ترکیب رنگ تجهیزات اداری؛ ایجاد محیطی جذاب و کارآمد
قیمت طلا ۲۸ آبان؛ قیمت سکه ۵۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد
اهدای تندیس زرین چهاردهمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری به هتلهای ایرانگردی و جهانگردی
سرطان پروستات شایعترین علت مرگ و میر مردان/ضرورت معاینات دورهای
تقسیم ارث و ترکه و قوانین حقوقی که باید بدانید
معرفی مؤسسه حقوقی در سعادت آباد
راهنمای خرید عطر پاییزی؛ عطر و ادکلن مناسب پاییز کدام است؟
دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس و پرو ۲۰۲۴؛ قیمت و ویژگی ها
قیمت میلگرد؛ نوسانات قیمت میلگرد و عوامل تاثیرگذار بر بازار فولاد
غذاهای محلی قشم؛ طعم بینظیر جنوب ایران
آیا ۵ روتین مهم و اساسی یک فروشنده حرفهای را میدانید؟
بهترین دریل شارژی کدام است؟ معرفی بهترین مارک های دریل شارژی
صادرات ۹۵ هزار تنی تخم مرغ در ۷ ماه؛ قیمت ثابت است