میرنیوز
به گزارش ایسنا، بنابراعلام سرونو، راهکارهایی مانند نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر سیستم ابری (SaaS) در فضای ابری میزبانی میشوند و برای دسترسی به آنها باید به اینترنت متصل باشید. در حالی که در سیستمهای نصبی نرم افزارها مانند نرم افزار CRM روی رایانه شخصی یا سازمانی نصب و اجرا میشوند.
سرویسهای ابری مبتنی بر SaaS اولین بار در دهه ۱۹۹۰ میلادی ارائه شدند، ولی استفاده گسترده از آنها به مرور افزایش یافت و در سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ سازمان های بیشتری استفاده از آنها را آغاز کردند.
در این مدت بسیاری از کاربران از این تکنولوژی استقبال کردند. بزرگترین مانع پذیرش، نگرانی در مورد امنیت دادهها در فضای ابری بود. مشکل مشابهی در مورد مصرف کنندگانی که قصد خرید از آمازون داشتند و میخواستند جزئیات کارت اعتباری خود را به آمازون بدهند نیز وجود داشت.
با بهبود اقدامات امنیتی و ورود بیشتر فروشندگان به فضای مجازی، کاربران SaaS نیز راحتتر با این موضوع روبهرو شدند. علیرغم نگرانی های امنیتی از حدود سال ۲۰۱۰ SaaS شروع به رشد کرد و از نظر تعداد فروشندگان و کاربران و نرخ پذیرش، این دسته از نرم افزارها مانند کاربران نرم افزار CRM هرساله در حال افزایش است.
در سال ۲۰۱۷ مقاله ای در فوربس با عنوان: "پنج دلیل اینکه SaaS بهترین سرمایهگذاری شما برای تغییر در سال جاری می باشد" منتشر شد که در آن هزینهها، تعمیر و نگهداری، فضا، ارتقاء سیستم و شخصی سازیها و عملکرد آنها و مدیریت زمان به عنوان نقاط مثبت این سیستم نرم افزاری برشمرده شده بود.
هزینه
هزینه اولیه سرویس ابری مبتنی بر نرم افزار معمولا کمتر از سرویس های نصبی است. شما نیازی به خرید و نگهداری سخت افزار ندارید، فقط به مرورگر و دسترسی به اینترنت نیاز دارید. از آنجایی که هیچ سخت افزاری وجود ندارد، به کاهش زمان مورد نیاز برای راه اندازی که به نوعی برای شما هزینه است نیز کمک می کند.
زمان نصب، زمان آموزش و راهاندازی و زمان هایی که صرف می کنید؛ در واقع سرمایه گذاریهای زمانی شما هستند که برای راه اندازی سیستمی مانند نرم افزار CRM انجام می شود. البته در هر دو نوع ابری و نصبی باید برای آموزش و مشاوره CRM هزینههای لازم را مدنظر داشته باشید.
نگهداری
باید بگوییم که هیچ سیستمی باعث دردسرکمتر نیست. اما شما برای نگهداری از سیستم ابری مانند نرم افزار CRM ابری نیاز به اتاق اختصاصی در دفترکار و نیاز به سرویس و تعویض یا به روزرسانی فیزیکی ندارید. سیستم ابری میتواند به صورت خودکار از دادههای شما بکآپ بگیرد.
سخت افزار دقیقا همان جایی است که باید باشد با متخصصانی که میدانند چگونه از آن نگهداری کنند. در زمان بروز ایراد در سیستم، نیازی به صرف وقت برای توضیحات پشت تلفن با تیم پشتیبانی برای بازبینی نحوه عملکرد سخت افزار نیست، فقط کافی است که به تولید کننده اطلاع دهید که مشکلی وجود دارد و آنها، مشکل را برای شما رفع میکنند.
پرسنل
سیستمهای نصبی نیاز به تیم اختصاصی فناوری اطلاعات دارند که برای جلوگیری از خرابی سخت افزار علاوه بر صرف وقت و هزینه، برای نگهداری از آن باید بررسیهای مرتب انجام دهند و بکآپهای منظمی هم باید گرفته شود.
برای اطمینان از بکآپگیری صحیح نیز باید آزمایشات کامل برای بازیابی اطلاعات صورت گیرد. هزینه تهویه سرورها و سخت افزار هم باید محاسبه شود.
فضا
فضای فیزیکی مناسب برای سرورها، سخت افزارها و یک تیم آیتی پشتیبانی کننده برای استفاده از سیستمهای نصبی نیاز است. سرویسهای مبتنی بر ابر به چنین فضایی نیاز ندارند.
به روزرسانیها، رفع اشکالات و سفارش سازیها
ارتقاء SaaS مانند یک نرم افزار CRM ابری سریع و یکپارچه بوده و توسط فروشنده انجام میشود که باعث می شود همیشه از جدیدترین نسخه و بدون هیچگونه نصب مجدد یا شخصی سازی مجدد از ویژگیهای از پیش تعیین شده استفاده کنید. هر مشکلی میتواند بلافاصله رسیدگی شده و سیستم به روز شود.
در سیستمهای نصبی برخی اوقات امکان بارگزاری سفارشی سازی های انجام شده با نسخههای بعدی وجود ندارد و تغییراتی توسط شخص استفاده کننده باید در سیستم انجام شود.
همچنین در زمان ارتقاء سیستم، تیمهای آیتی باید تنظیمات را کامل آزمایش کرده و مجددا در رایانههای کاربران نصب و پیاده سازی کنند. بنابراین به روز آوری برخی از سیستمهای نصبی به پرداخت هزینه اضافه علاوه بر حق پشتیبانی احتیاج دارد.
مدیریت زمان و عملکرد
زمان استقرار و نصب سرویس هایSaaS مانند یک نرم افزار CRM ابری معمولا کوتاهتر از سیستمهای نصبی است. سیستم SaaS علاوه بر پیشگیری از هزینههای اضافه، راهاندازی و نصب در چندین منطقه و شرکتهای مختلف را آسان میکند یعنی نرم افزار CRM ابری شما می تواند در نقاط مختلف به راحتی در دسترس کاربران باشد. همچنین با توسعه کسب و کار افزودن کاربرهای بیشتر به سیستم SaaS آسان است.
اما در سیستم های نصبی، سرعت و عملکرد سیستم به سرورهای داخلی متکی است، به معنی اینکه با توسعه کسب و کار استفاده از ظرفیت سرورها بیشتر شده و برای پشتیبانی به منابع و سخت افزار بیشتری نیاز خواهد شد.
به طور خلاصه، سیستمهای مبتنی بر SaaS از نظر هزینه و زمان مقرون به صرفهتر و برای هر نوع کسب و کاری در دسترس است. همچنین به جای شرکتهای استفاده کننده از نرم افزار مسئولیت امنیت، در دسترس بودن و عملکرد مفید را بردوش می کشند.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع : خبرگزاری ایسنا
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
دلار مبادلهای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
قیمت روز ارزهای مبادلهای/ یورو رشد کرد
آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
دستیابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو در تعطیلات عید فطر
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونهای موفق در خدمات بانکی کشور است
حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگیهای خاص
بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعهکشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند