میرنیوز

پدیده «انسان سگ‌نما»؛ ارمغان جدید غرب برای جهان

پدیده «انسان سگ‌نما»؛ ارمغان جدید غرب برای جهان 2023-09-07T05:50:13+03:30

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: دنیای عجیبی شده و هر روز آزادی بی‌حد و حصر و افسارگسیخته غربی، پدیده شگفتی‌سازی را رقم می‌زند و اینک نوبت به رونمایی از «Human Pups» یا «Human Dogs» در اروپا به ویژه بریتانیا، رسیده‌است؛ هزاران مرد بالغ که می‌خواهند «سگ» شوند!

این افراد که «انسان‌های سگ‌نما» نامیده می‌شوند، لباس‌هایی شبیه سگ از جنس لاتکس و چرم می‌پوشند و می‌خواهند زندگی سگی داشته باشند. تعداد افرادی که در این پدیده شرم‌آور درگیر هستند، تنها در بریتانیا به ۱۰ هزار نفر می‌رسد. افزایش شمار آنها باعث شد که مغازه‌هایی برای فروش لوازم و مربیانی برای آموزش آنها پیدا شود.

در این ارتباط روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست» (SCMP) هنگ‌کنگ چین نوشت که تعداد ناشناخته‌ای از مردم در سراسر جهان دوست دارند کلاه‌های سگ مانند، یقه‌ها، دم‌ها، زانو بندهای محکم و لباس‌های چرمی یا لاستیکی را در خلوت بپوشند اما این فشار جدید برای گسترش بازی سگی و ارائه آن به فضای باز توسط بریتانیا هدایت می‌شود.

به نوشته این روزنامه، سازمان‌دهندگان ادعا می‌کنند که بریتانیا تا ۱۰ هزار انسان سگ‌نما و «هندلر» یا افرادی دارد که نقش محافظتی صاحبان یا مربی‌هایشان را بر عهده می‌گیرند.

«دیلی میل» نیز در گزارشی مشابه اما به صورت تصویری به جزئیات این پدیده البته در استرالیا اشاره کرد و نوشت که اعضا لباس‌های لاستیکی سگ می‌پوشند و خود را در قفس حبس می‌کنند. از طرفی، مربیان توله‌سگ‌های انسانی به آنها ترفندهایی را در طول جلسات ماهانه آموزش می‌دهند.

پدیده «انسان سگ‌نما»؛ ارمغان جدید غرب برای جهان

طنز تلخ آنجا است که به نوشته «دیلی میل»، اعضای این گروه استرالیایی از جامعه پزشکان، کارمندان دولتی و مکانیک‌ها تشکیل شده‌است و انسان‌های سگ‌‎نما در سراسر اروپا، آسیا، استرالیا و ایالات متحده حضور دارند.

حامیان این پدیده معتقدند که انسان سگ نما در فرهنگ‌های مختلف جهان هر چقدر هم که بد باشد اما در حال افزایش است. بنابراین احتمال اینکه این پدیده در آینده طبیعی جلوه کند، دور از ذهن نیست.

پدیده «انسان سگ‌نما»؛ ارمغان جدید غرب برای جهان

چرا انسان غربی تمایل به سگ بودن دارد؟

با نگاهی موشکافانه به ابعاد مختلف این پدیده و گفت وگوهایی که با آنها صورت گرفته‌است، می‌توان به برخی از ریشه‌های آن پی برد؛ ریشه‌هایی از مسئولیت‌گریزی و عدم اعتماد به نفس گرفته تا همجنس‌گرایی.

یکی از کسانی که به این گروه ملحق شده در اظهاراتی به روزنامه بریتانیایی «گاردین» می‌گوید: سگ‌ها زندگی فوق العاده راحتی دارند. آنها مجبور نیستند سر کار بروند یا به دلیل انواع مشکلات انسانی رنج ببرند. آنها حتی حسی نسبت به آینده ندارند …سگ من ۱۶ ساعت در روز می خوابد… من خوش شانس هستم اگر بتوانم چند ساعت را پشت سر بگذارم بدون اینکه از اضطراب نهفته بیدار شوم.»

گزارش‌های حاکی از آن است که بیشترین طرفداران این پدیده کسانی هستند که در جوانی با مشکلاتی اعم از تسلیم در برابر قلدری یا عدم اعتماد به نفس مواجه شده‌اند و به این ترتیب زندگی سگی را سپری می‌کنند.

البته بسیاری نیز بر این باورند که این توله‌سگ‌های انسانی، مردانی همجنسگرا هستند که تمایلات جنسی خود را مانند یک حیوان در جامعه غربی به ویژه انگلیس به معرض نمایش می‌گذارند.

در سال ۲۰۱۶ مستندی تحت عنوان «Secret Life Of The Human Pups» در شبکه ۴ کشور انگلیس پخش شد؛ در این مستند، تصویر مردهای همجنسگرایی که لباسی مانند سگ به تن داشتند به نمایش گذاشته شد و سعی شده بود تا با واکاوی رفتار آنان، علت شیوع این پدیده در جامعه انگلیس مشخص شود.

روزنامه «گاردین» در گزارشی در سال ۲۰۱۶ نوشت که این پدیده «انسان سگ‌نما» از دل گروه‌های همجنسگرایی در ۱۵ سال اخیر در کشور انگلیس متولد و سطح دسترسی به اینترنت باعث گسترش آن در جامعه انگلیسی شده‌است.

البته «ساوت چاینا مورنینگ پست» نیز از این زاویه به پدیده می‌نگرد و می‌نویسد، رفتار کردن مانند توله سگ‌ها، پوشیدن یقه، زانوبند، دم، کلاه سگ مانند کت و شلوار لاستیکی، چرمی یا لیکرا و تسلیم کردن خود به یک «هندلر» از باشگاه‌های اسارت و میله‌های همجنس‌گرایان به این جریان تسری یافته‌است.

پدیده «انسان سگ‌نما»؛ ارمغان جدید غرب برای جهان

«فری‌ها»، الگوی انسان‌های سگ‌نما

«فری‌ها» یا «خزدارها» (furry) افرادی هستند که لباس‌های حیوانات می‌پوشند و شخصیت آن حیوان را به خود می‌گیرند به عنوان نمونه مردان تمایل دارند لباس سگ بپوشند در حالی که زنان بیشتر به عنوان بچه گربه شناخته می‌شوند.

خرده‌فرهنگ فری (Furry Fandom) یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال بدنام‌ترین خرده‌فرهنگ‌های اینترنتی است. اعضای این خرده‌فرهنگ علاقه‌مند به حیوانات انسان‌نما (anthropomorphic) هستند مثلاً شخصیت‌های کارتونی مثل باگزبانی یا شخصیت‌های کارتونی دیزنی.

بعضی از اعضا، حتی پا را فراتر می‌گذارند و برای شخصیت‌های خود، لباس تمام‌بدن تهیه می‌کنند. این لباس‌ها عموماً در اجتماع‌های (convention) هر چند وقت یکباره اعضا پوشیده می‌شود.

پدیده «انسان سگ‌نما»؛ ارمغان جدید غرب برای جهان

این اجتماعات عموماً در سالن‌های هتل‌ها برگزار می‌شود. بعضی از فری‌ها در این اجتماعات دور هم جمع می‌شوند تا با یکدیگر برای مناسبتی جشن بگیرند. عموماً این اجتماعات به صورت سالانه برگزار می‌شود.

چندی پیش حدود ۳۰۰۰ نفر در کنوانسیون سالانه Biggest Little Fur Convention در شهر رینو در شمال ایالت نوادا شرکت کردند که در میان آنها حدود ۷۰۰ نفر لباس‌های خزدار بر تن داشتند.

پدیده «انسان سگ‌نما»؛ ارمغان جدید غرب برای جهان

سرعت بالای انحطاط اخلاق در غرب

سال‌هاست که آزادی‌های بی‌حدوحصر و خواسته‌های دور از شأن انسانی باعث بروز این‌گونه ناهنجاری‌های فرهنگی اجتماعی همچون همجنسگرایی و پدیده انسان سگ نما در جوامع غربی شده‌است؛ بسیاری از کارشناسان تاکید دارند که این‌گونه ناهنجاری‌ها برگرفته از توسعه‌یافتگی بدون توجه به کرامت انسان است.

بنابراین امروزه بزرگترین بحرانی که بر جامعه بشریت خصوصاً بر جامعه‌های به اصطلاح پیشرفته و صنعتی حکومت می‌کند، بحران معنوی و اخلاقی است.

عقلانیت در کنار اخلاق می‌تواند انسان را در مسیر درست قرار دهد. در همین ارتباط یک فعال فضای مجازی در صفحه توئیتر خود نوشت: «اول عقاید و باورها رو میگیرن بعد شرم، حیا، عقلانیت، غیرت و مفهوم خانواده خودش میره بعدش لباس‌ها تغییر میکنه و نهایتاً انسان تبدیل میشه به حیوان. بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در انگلیس خودشون رو به شکل سگ در آوردن و مثل اونا در خدمت اربابانشون هستند.»

فوکویاما با وجود حمایت از لیبرالیسم اما نگران فروپاشی اخلاق است و می‌نویسد «به نظر من جامعه آمریکا با بحران‌های جدی رو به رو است که آینده آن را تهدید می‌کند، مشکل جهان امروز، اقتصادی، سیاسی و … نیست بلکه بحران ناشی از فروپاشی انسجام اخلاقی است.»

از نگاه ناظران، بحران اخلاقی از جمله معضلات اساسی پیش روی جوامع غربی به خصوص آمریکا است. هرج و مرج اخلاقی و از دست رفتن ملاک‌های درست، محصول افول خانواده، عملکرد رسانه‌ها و نیز بی‌بند و باری و مسؤولیت ناپذیری جنسی است. عامل اساسی و مهمی که در ورای این عوامل تأثیر اساسی دارد، رویکرد تساهل محور و رواداری نسبت به مسائل غیراخلاقی در جامعه است.

«رابرت جی. رینگر» از جمله دانشمندانی است که با درک انحطاط فرهنگی غرب، ریشه‌های انحطاط را در فساد اخلاقی می‌داند و می‌نویسد: افول و زوال غرب را می‌توان به وسیله یک نمودار پرنوسان نشان داد. آثار انحطاط در ایالات متحده آمریکا در پنجاه سال مورد مطالعه (سال‌های بین ۱۹۱۲ تا ۱۹۶۳) بیش‌تر از ۱۳۷ سال پیش به چشم می‌خورد و نیز این آثار در بیست سال گذشته بیش‌تر از پنجاه سال پیش بوده است. َ

این واقعیت را می‌توان آشکارا در کلام رهبر معظم انقلاب شنید که یکم بهمن ۱۳۹۳ در دیدار قهرمانان و ورزشکاران مسابقات آسیایی و پارا آسیایی فرمودند: [غربی‌ها] افتخار می‌کنند به بی‌عفّتی و برهنگی، افتخار می‌کنند به عدم رعایت اخلاق جنسی؛ یعنی همانی که در روایات ما هست که معروف می‌شود منکر، منکر می‌شود معروف؛ این الان در دنیای غرب تحقّق پیدا کرده‌است.»

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

دو سوم صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو را باور ندارند

 دو سوم صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو را باور ندارند
2024-05-20T00:05:11+03:30
دو سوم صهیونیست‌ها اعلام کردند ادعای نتانیاهو در مورد امکان تحقق پیروزی قاطع در نوار غزه را باور ندارند.

پوتین اخبار حادثه بالگرد رئیسی را با حساسیت دنبال می‌کند

 پوتین اخبار حادثه بالگرد رئیسی را با حساسیت دنبال می‌کند
2024-05-20T00:05:09+03:30
دستیار ویژه پوتین در تماس با معاون اول رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور روسیه با حساسیت فوق العاده اخبار سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند.

ابتلای پادشاه عربستان به التهاب ریوی

 ابتلای پادشاه عربستان به التهاب ریوی
2024-05-20T00:05:08+03:30
دیوان پادشاهی عربستان سعودی اعلام کرد بررسی های پزشکی حاکی از ابتلای ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور به التهاب ریوی است.

روسیه: آماده اعزام فوری امدادرسانان به ایران هستیم

 روسیه: آماده اعزام فوری امدادرسانان به ایران هستیم
2024-05-19T23:25:37+03:30
سفارت روسیه در تهران اعلام کرد که این کشور آمادگی خود را برای اعزام فوری تیم امدادرسانی به ایران اعلام کرده است.

لیبرمن: نتانیاهو، گالانت و هالیوی فورا باید استعفا کنند

 لیبرمن: نتانیاهو، گالانت و هالیوی فورا باید استعفا کنند
2024-05-19T23:12:17+03:30
وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی، رفتار سیاسی و نظامی رژیمش را در حال حاضر افتضاح توصیف کرد و خواستار استعفای فوری ارکان آن شد.

صفری: موفق به صحبت با امام جمعه تبریز شدند

 صفری: موفق به صحبت با امام جمعه تبریز شدند
2024-05-19T23:12:16+03:30
مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اعلام کرد که تماس با امام جمعه تبریز صورت گرفته و دو مرتبه توانستند با وی صحبت کنند.

مقصر از دست رفتن حق رای افغانستان در سازمان ملل کیست؟

 مقصر از دست رفتن حق رای افغانستان در سازمان ملل کیست؟
2024-05-19T22:58:46+03:30
درحالی که هفته گذشته افغانستان به دلیل بدهی از حق رای در سازمان ملل محروم شد اما سفارتخانه‌های حکومت پیشین افغانستان همچنان ده‌ها هزار دلار درآمد دارند.

مقاومت لبنان ۴ پایگاه‌ دیگر اسرائیل را هدف قرار داد

 مقاومت لبنان ۴ پایگاه‌ دیگر اسرائیل را هدف قرار داد
2024-05-19T22:58:45+03:30
مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌‌های جداگانه اعلام کرد که چهار پایگاه‌ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف حملات خود قرار داده است.

اجلاس ابعاد حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه دفاع ملی

 اجلاس ابعاد حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه دفاع ملی
2024-05-19T22:58:45+03:30
دانشگاه عالی دفاع ملی در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و به کارگیری ظرفیت نخبگان بین‌المللی در بررسی ابعاد حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، اجلاس...

وزیر خارجه آفریقا: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد آپارتاید است

 وزیر خارجه آفریقا: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد آپارتاید است
2024-05-19T22:58:44+03:30
وزیر خارجه آفریقای جنوبی اظهار داشت که آنچه در فلسطین رخ می‌دهد، آپارتاید است و جهان برای اولین بار است که رژیم اسرائیل را محاکمه می‌کند.

روز ۲۲۶ طوفان‌‌الاقصی| تداوم حملات اسرائیل به مناطق نوار غزه

 روز ۲۲۶ طوفان‌‌الاقصی| تداوم حملات اسرائیل به مناطق نوار غزه
2024-05-19T22:58:44+03:30
جنگ در غزه در حالی وارد روز دویست و بیست و شش شد که حملات رژیم صهیونیستی به غزه همچنان ادامه دارد و در حمله به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، ۲۰ نفر شهی...

بی‌بی بارها اسرائیلی‌ها را از دیدار با آمریکایی‌ها منع کرد

 بی‌بی بارها اسرائیلی‌ها را از دیدار با آمریکایی‌ها منع کرد
2024-05-19T22:58:42+03:30
طبق گزارش اکسیوس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مقاطعی مقام‌های اسرائیلی را از دیدار با آمریکایی‌ها منع کرده است.

بیانیه حماس درباره حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران

 بیانیه حماس درباره حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران
2024-05-19T22:58:41+03:30
حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: از درگاه خداوند مسئلت داریم رئیس جمهور ایران و هیئت همراه ایشان را محفوظ و سلامت نگاه داشته و هرگونه بدی و آسیبی را از ملت عزیز...

تظاهرات حمایت از مردم غزه در نقاط مختلف جهان

 تظاهرات حمایت از مردم غزه در نقاط مختلف جهان
2024-05-19T22:58:41+03:30
در راستای حمایت‌های فزاینده جهانیان از مردم فلسطین که از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه رنج می‌برند، تظاهرات بزرگی در سراسر دنیا به این منظور انجام شد.

رسانه عبری: حزب الله ما را وارد جنگ فرسایشی کرده است

 رسانه عبری: حزب الله ما را وارد جنگ فرسایشی کرده است
2024-05-19T22:58:41+03:30
یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد، حزب الله اسرائیل را وارد جنگ فرسایشی در شمال کرده است و هیچ تصمیم قاطعی در این رابطه در افق دیده نمی‌شود.

واکنش‌های بین‌المللی به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور

 واکنش‌های بین‌المللی به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور
2024-05-19T22:58:40+03:30
کشورهای همسایه به سانحه بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و چند تن از مقام‌های ایران، واکنش نشان دادند.

دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا و نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی

 دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا و نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
2024-05-19T20:32:06+03:30
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در زمانیکه تنش‌ها بین دو طرف افزایش یافته است، دیدار کرد.

دستاورد حزب الله؛نابودی۹۰درصد تجهیزات جاسوسی اسرائیل در شمال

 دستاورد حزب الله؛نابودی۹۰درصد تجهیزات جاسوسی اسرائیل در شمال
2024-05-19T20:32:05+03:30
حملات حزب الله باعث شده ۹۰ درصد تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر تاکنون از بین بروند که همین امر برتری اطلاعاتی صهیونیست ها در شمال فلسطین اشغالی را...

وزیر صهیونیست خواستار حمله نظامی اسرائیل به لبنان شد

 وزیر صهیونیست خواستار حمله نظامی اسرائیل به لبنان شد
2024-05-19T20:32:04+03:30
یک وزیر افراطی صهیونیست با اشاره به ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد با مقاومت اسلامی لبنان در شمال سرزمین های اشغالی خواستار ورود نظامی ارتش اسرائیل به خ...

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T20:32:04+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امید اندک سوری‌ها به نشست اتحادیه عرب در منامه

 امید اندک سوری‌ها به نشست اتحادیه عرب در منامه
2024-05-19T20:32:04+03:30
نشست سران اتحادیه عرب در منامه با حضور رئیس‌ جمهور سوریه در حالی برگزار شد که مردم این کشور امید چندانی به همراهی کشورهای عربی برای کمک به حل مشکلات اقتصادی...

دومین نشست نافرجام مجلس عراق؛ تداوم بلاتکلیفی در تعیین رئیس

 دومین نشست نافرجام مجلس عراق؛ تداوم بلاتکلیفی در تعیین رئیس
2024-05-19T20:32:04+03:30
پارلمان عراق در جلسه روز گذشته خود مصمم بود تا با مشارکت ۱۹۰ نماینده مرحله طاقت فرسای انتخاب رئیس خود را پشت سر بگذارد، اما ورود نمایندگان حزب تقدم و ایجاد ...

استاد فلسطینی: دادگاه لاهه تحت فشار غرب و آمریکاست

 استاد فلسطینی: دادگاه لاهه تحت فشار غرب و آمریکاست
2024-05-19T20:32:03+03:30
یک استاد حقوق فلسطینی با اشاره به حمایت دائمی ایران از فلسطین و قدرت کشورمان برای ایجاد ائتلافی در برابر ائتلاف غربی-آمریکایی تاکید کرد که آمریکا و غرب دادگ...

ضربه به دُم مار؛ تحلیلی بر استراتژی جنگی حماس در رفح

 ضربه به دُم مار؛ تحلیلی بر استراتژی جنگی حماس در رفح
2024-05-19T20:32:03+03:30
مقاومت فلسطین به‌دلیل جغرافیای غزه، به‌جای نبرد کلاسیک تصمیم گرفته است نبرد پارتیزانی را در دستورکار قرار دهد و به‌جای درگیرشدن با پیشانی واحدهای نظامی اسرا...

واکنش الهام علی اف به حادثه رخ داده برای بالگرد رئیسی

 واکنش الهام علی اف به حادثه رخ داده برای بالگرد رئیسی
2024-05-19T20:32:03+03:30
رئیس جمهور آذربایجان از حادثه رخ داده برای بالگرد رئیس جمهور کشورمان ابراز نگرانی کرد.

مرشایمر: اسرائیل بازنده بزرگ و ایران برنده است

 مرشایمر: اسرائیل بازنده بزرگ و ایران برنده است
2024-05-19T20:32:02+03:30
جان مرشایمر، استاد برجسته روابط بین‌الملل با اشاره به تحولات غرب آسیا بعد از طوفان الاقصی و تقابل ایران با رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه می‌گوید که رژیم ...

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)