میرنیوز

«نافذ عزام»: قیام کرانه باختری امید را در دل فلسطینی‌ها زنده کرد/ مقاومت نقشه‌های اسرائیل را نقش برآب کرد / مصاحبه اختصاصی

 «نافذ عزام»: قیام کرانه باختری امید را در دل فلسطینی‌ها زنده کرد/ مقاومت نقشه‌های اسرائیل را نقش برآب کرد / مصاحبه اختصاصی 2023-04-19T13:00:27+04:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم همزمان با روز جهانی قدس، شیخ «نافذ عزام» از رهبران جنبش اسلامی جهاد اسلامی فلسطین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در کرانه باختری ضمن تشریح رخدادهای اخیر جاری در مسجد الاقصی، خواستار واکنش و اقدام جهان اسلام و کشورهای عربی علیه تجاوزات رژیم اشغالگر قدس شد.

جنبش جهاد اسلامی , فلسطین , روز جهانی قدس , مسجد الاقصی , بیت المقدس , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کرانه باختری , نوار غزه ,

متن کامل این مصاحبه در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

جناب شیخ «نافذ عزام، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین، سلام ما را از خبرگزاری تسنیم پذیرا باشید.. روز جهانی قدس برای فلسطینی‌ها نشان دهنده ی چیست؟

بسم الله الرحمن الرحیم، روز جهانی قدس بدون شک برای ملت فلسطین روز ویژه‌ای است، به خصوص که امام خمینی(ره) آن را نامگذاری کردند. ایشان با این نامگذاری نشان دادند که فارغ از معادلات و فضای حاکم بر جهان و فارغ از آنچه در منطقه در حال وقوع است، مسئله فلسطین هرگز نمی‌میرد. فلسطین زنده است و زنده خواهد ماند.

روز قدس این حقیقت را تاکید کرد و نشان داد که همه نسل‌های امت اسلامی از حق فلسطینی‌ها دفاع خواهند کرد و به هیچ عنوان از این حق چشم پوشی نخواهند کرد. بدون شک نامگذاری روز جهانی قدس انگیزه‌ای قوی را در نزد فلسطینی‌ها و نسبت به مسئله فلسطین و تمام حامیان آن در سراسر جهان ایجاد کرد.

امسال روز قدس در حالی فرارسید که تمام نگاه‌ها به سمت مسجد الاقصی و کرانه باختری و حملات اسرائیل به آنجا بود. چه ارتباطی بین این روز و تحولات اخیر و یورش‌های اشغالگران به مسجد الاقصی وجود دارد؟

درست است که اسرائیل خون ملت ما را می ریزد و جهان چشم خود را در برابر جرائم وحشیانه ی آنها علیه فلسطینیان، به ویژه آنچه در قدس اتفاق می افتد بسته است، اما این امر نمی‌تواند تغییری در واقعیات تاریخی ایجاد کند. مسجد الاقصی نمادی مقدس برای تمام مسلمین است، به همین دلیل این نماد هر چقدر هم که اسرائیل با اتخاذ رویه‌های مختلف برای محو این نماد باارزش تلاش کند، از بین نخواهد رفت.

مسجد الاقصی در طی قرن‌ها الهام بخش فلسطینیان، اعراب و تمام مسلمین است و اتفاقات اخیر یک امر طبیعی است. مردم هرگز دینشان را از یاد نمی برند، هرگز تاریخشان را فراموش نخواهند کرد و هرگز هویت خود را رها نخواهند کرد. اتفاقات اخیر تاکیدی بر این حقیقت است که فلسطین در قلب تمام فلسطینیان، اعراب و مسلمین است و مسجدالاقصی در قلب این درگیری‌ها و قلب این تاریخ است. بنابراین حوادث اخیر در قدس و کرانه باختری و آنچه معتکفین در داخل مسجدالاقصی انجام دادند در واقع همسو با تاریخ و تحولات حاکم بر منطقه ای است که در تمام زمینه‌ها به اوج شکوه خود رسیده و خود را به تمام جهانیان شناسانده است.

امسال تحت عنوان «کرانه باختری؛ سپر قدس» نامگذاری شده است، به خصوص که مقاومت علیه اسرائیل در تمام مناطق کرانه باختری همچون جنین و نابلس گسترش پیدا کرده و شاهد تشکیل گردان‌های مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست هستیم. نظر شما در باره این نامگذاری چیست؟

غزه نقش بسیار مهمی در احیای مساله فلسطین و حراست از جهاد و مقاومت داشته و دارد. کرانه باختری هم نقش خود را در طول این سالها ایفا کرده است. این نقش اگرچه به دلیل تدابیر اسرائیل و شرایط مختلف اندکی کمرنگ شد ولی گردان جنین و عرین الاسود (بیشه شیران) نابلس و تمامی اهالی کرانه باختری تاکید می‌کنند که فلسطین به هیچ عنوان تسلیم نخواهد شد و این قیام در کرانه ی باختری امید را در دل تمام فلسطینی‌ها زنده کرد و تمام امت اسلامی را امیدوار کرد که همچنان افرادی هستند که مقاومت می کنند و امیدوارند و از حق دفاع می کنند و به همین خاطر طبیعی است که کرانه باختری، قدس و مسجد الاقصی در روز قدس مورد تکریم قرار گیرند.

جناب عزام، همه می دانند که رژیم صهیونیستی دچار نوعی از شکاف و هم گسیختگی داخلی شده، به خصوص که با جبهه‌های مختلفی مانند لبنان و سوریه درگیر است. تا چه اندازه این روند به ویژه از ناحیه محور مقاومت باعث احساس خطر اسرائیل شده است؟

رژیم اشغالگر قطعا دچار مشکل بغرنجی شده است. نمی خواهم بگویم که این بحران، امروز و فردا حل خواهد شد، چرا که وضعیت این منطقه دارای پیچیدگی‌های خاصی است، اما آنچه نمایان است این است که اسرائیل دچار چالش بزرگی شده است و در انجام نقشه‌هایش با شکست روبرو شده و این در شرایطی است که کشورهای عربی آن‌طور که باید در موضوع فلسطین ایستادگی نکردند. با وجود بحران‌ها و درگیری‌های دیگر در دنیا، اسرائیل نتوانست نقشه‌های خود در مساله فلسطین به سرانجام برساند. حتی با وجود عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل، خواسته ملتهای عربی و اسلامی به نحوی است که حاضر نیستند در برابر اسرائیل تعظیم کنند و با عادی سازی مخالفند و با تمام توان پشتیبان ملت فلسطین هستند.

بدون شک وضعیت مقاومت که مردم فلسطین در آن زندگی می کنند بسیاری از نقشه‌های اسرائیل برای پایان دادن به این مساله و تسلیم فلسطینیان را نقش بر آب کرد. یادمان نرود که ترامپ در 4 سال حکومت خود چه نقشه‌هایی داشت. می خواست چهره کل منطقه را تغییر دهد و تمام امت اسلامی را با اجرای طرح موسوم به «معامله ی قرن» وادار به تسلیم کند. ترامپ کنار رفت و نقشه‌اش نابود شد و تمام برنامه‌هایش برای تغییر چهره منطقه از بین رفت. وضعیت مقاومتی که در فلسطین وجود دارد در مقابل تمام این تلاش‌های مخرب دولت ترامپ و اسرائیل از خود ایستادگی نشان داد و تمام نقشه‌های آنها را با شکست مواجه کرد.

جناب عزام در مورد وحدت میادین و تکثر جبهه‌های درگیری در مقابل اسرائیل چه از لبنان چه از سوریه و یا آنچه که رهبران محور مقاومت در مورد قریب الوقوع بودن فروپاشی اسرائیل از آن صحبت می‌کنند، آیا می توانیم بگوییم که فروپاشی اسرائیل و آزادی فلسطین نزدیک است؟

ایمان داریم که اهداف بزرگی که ملت فلسطین و جوانان ما برای تحقق آنها فداکاری‌های زیادی را رقم زدند سرانجام دیر یا زود محقق خواهند شد. بدون شک ملت فلسطین در مسیر درستی حرکت می‌کند و اهداف بزرگ خود را محقق خواهد کرد. حق ما در فلسطین قابل مذاکره نیست. ما همیشه به وحدت امت اعتقاد داشته‌ایم و می‌دانیم که وحدت امت، شرط اساسی برای تحقق موفقیت‌های بزرگ و بیرون راندن رژیم اشغالگر است.

وحدت امت در برنامه‌های ما، در ادبیات ما و در ایمان ما وجود دارد و قرآن کریم هم بر این موضوع تاکید دارد که «و ان هذه امتکم امه واحده و انا ربکم فتقون... ان هذه امتکم امه واحده و انا ربکم فعبدون». وحدت امت اسلامی موضوعی غیرقابل بحث است. گاهی ممکن است شرایط اضطراری رخ دهد و موضوعی به تعویق بیفتد، اما تاکید می‌کنم که این یک امت واحده هست و همه ی امت، متحد هستند و مساله فلسطین را مهمترین موضوع خود می‌دانند.

این امر باعث اطمینان بخشی است که ممکن است مشارکت بخشی از امت در این امر به تاخیر بیفتد، اما یقین داریم که مساله فلسطین قضیه تمام امت است و مساله فلسطین مساله تمام اعراب و مسلمین است. فارغ از برهم خوردن موازنه‌ها و بازنگری در سیاست‌ها و رفتار وحشیانه اسرائیل با ملت فلسطین و فارغ از مشکلات جاری، ما معتقدیم که امت اسلامی همه احساس واحدی را به فلسطین و مساله فلسطین دارند و در روز قدس این امر به وضوح نمایان می شود.

جناب شیخ عزام سوال آخر اینکه پیام شما در جنبش جهاد اسلامی به تمام آزادگان جهان در روز جهانی قدس چیست؟ پیام مسجد‌الاقصی در این روز به تمام آزادگان جهان را بیان بفرمایید؟

پیام ما روشن است، ما صاحبان حق هستیم، ما به کسی ظلم و تعدی نمی‌کنیم، بلکه این بیگانگان هستند که به ما حمله می‌کنند. آنها به کشورمان آمدند و نیاکان و پدرانمان را بیرون کردند و تا همین امروز هم ترس و وحشت را به صورت روزانه در دل مردم فلسطین می‌اندازند. پیام ما روشن است ما فقط تلاش می‌کنیم تا حقمان را پس بگیریم، ما فقط از خودمان و مقدساتمان دفاع می‌کنیم. بنابراین تمام آزادگان جهان باید در کنار ما بایستند و از حق ما، خاک مان و مقدساتمان دفاع کنند.

پیام ما به قدس و مسجد الاقصی و خانواده هایمان در قدس این است که یقین داریم که اهل قدس این مسئولیت و امانتی که خدا برای حفظ این مکان مقدس در وجود آنها نهاده است را به خوبی حفظ خواهند کرد، خداوند وعده داده که این دین و این مکان مقدس را حفظ خواهد کرد: «فاذا جاء وعد الاخره لیسوا وجوهکم و لیدخلوا المسجد کما دخلوه اول مره و لیتبروا ما علوا تتبیرا».

مسجد الاقصی به یاری خدا باقی خواهد ماند و اهل قدس هرگز از روحشان غافل نخواهند شد، چرا که جدایی از مسجد الاقصی مثل جدایی امت از روح و هویتش است. ما مطمئنیم که مسجد الاقصی حفظ خواهد شد اولا بخاطر وعده الهی و دوم با یاری معتکفین قدس که امانتداران خوبی هستند.

شیخ نافذ عزام، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی، از شما به خاطر قبول دعوت خبرگزاری تسنیم سپاسگزارم.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

دو سوم صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو را باور ندارند

 دو سوم صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو را باور ندارند
2024-05-20T00:05:11+03:30
دو سوم صهیونیست‌ها اعلام کردند ادعای نتانیاهو در مورد امکان تحقق پیروزی قاطع در نوار غزه را باور ندارند.

پوتین اخبار حادثه بالگرد رئیسی را با حساسیت دنبال می‌کند

 پوتین اخبار حادثه بالگرد رئیسی را با حساسیت دنبال می‌کند
2024-05-20T00:05:09+03:30
دستیار ویژه پوتین در تماس با معاون اول رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور روسیه با حساسیت فوق العاده اخبار سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند.

ابتلای پادشاه عربستان به التهاب ریوی

 ابتلای پادشاه عربستان به التهاب ریوی
2024-05-20T00:05:08+03:30
دیوان پادشاهی عربستان سعودی اعلام کرد بررسی های پزشکی حاکی از ابتلای ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور به التهاب ریوی است.

روسیه: آماده اعزام فوری امدادرسانان به ایران هستیم

 روسیه: آماده اعزام فوری امدادرسانان به ایران هستیم
2024-05-19T23:25:37+03:30
سفارت روسیه در تهران اعلام کرد که این کشور آمادگی خود را برای اعزام فوری تیم امدادرسانی به ایران اعلام کرده است.

لیبرمن: نتانیاهو، گالانت و هالیوی فورا باید استعفا کنند

 لیبرمن: نتانیاهو، گالانت و هالیوی فورا باید استعفا کنند
2024-05-19T23:12:17+03:30
وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی، رفتار سیاسی و نظامی رژیمش را در حال حاضر افتضاح توصیف کرد و خواستار استعفای فوری ارکان آن شد.

صفری: موفق به صحبت با امام جمعه تبریز شدند

 صفری: موفق به صحبت با امام جمعه تبریز شدند
2024-05-19T23:12:16+03:30
مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اعلام کرد که تماس با امام جمعه تبریز صورت گرفته و دو مرتبه توانستند با وی صحبت کنند.

مقصر از دست رفتن حق رای افغانستان در سازمان ملل کیست؟

 مقصر از دست رفتن حق رای افغانستان در سازمان ملل کیست؟
2024-05-19T22:58:46+03:30
درحالی که هفته گذشته افغانستان به دلیل بدهی از حق رای در سازمان ملل محروم شد اما سفارتخانه‌های حکومت پیشین افغانستان همچنان ده‌ها هزار دلار درآمد دارند.

مقاومت لبنان ۴ پایگاه‌ دیگر اسرائیل را هدف قرار داد

 مقاومت لبنان ۴ پایگاه‌ دیگر اسرائیل را هدف قرار داد
2024-05-19T22:58:45+03:30
مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌‌های جداگانه اعلام کرد که چهار پایگاه‌ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف حملات خود قرار داده است.

اجلاس ابعاد حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه دفاع ملی

 اجلاس ابعاد حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه دفاع ملی
2024-05-19T22:58:45+03:30
دانشگاه عالی دفاع ملی در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و به کارگیری ظرفیت نخبگان بین‌المللی در بررسی ابعاد حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، اجلاس...

وزیر خارجه آفریقا: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد آپارتاید است

 وزیر خارجه آفریقا: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد آپارتاید است
2024-05-19T22:58:44+03:30
وزیر خارجه آفریقای جنوبی اظهار داشت که آنچه در فلسطین رخ می‌دهد، آپارتاید است و جهان برای اولین بار است که رژیم اسرائیل را محاکمه می‌کند.

روز ۲۲۶ طوفان‌‌الاقصی| تداوم حملات اسرائیل به مناطق نوار غزه

 روز ۲۲۶ طوفان‌‌الاقصی| تداوم حملات اسرائیل به مناطق نوار غزه
2024-05-19T22:58:44+03:30
جنگ در غزه در حالی وارد روز دویست و بیست و شش شد که حملات رژیم صهیونیستی به غزه همچنان ادامه دارد و در حمله به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، ۲۰ نفر شهی...

بی‌بی بارها اسرائیلی‌ها را از دیدار با آمریکایی‌ها منع کرد

 بی‌بی بارها اسرائیلی‌ها را از دیدار با آمریکایی‌ها منع کرد
2024-05-19T22:58:42+03:30
طبق گزارش اکسیوس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مقاطعی مقام‌های اسرائیلی را از دیدار با آمریکایی‌ها منع کرده است.

بیانیه حماس درباره حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران

 بیانیه حماس درباره حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران
2024-05-19T22:58:41+03:30
حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: از درگاه خداوند مسئلت داریم رئیس جمهور ایران و هیئت همراه ایشان را محفوظ و سلامت نگاه داشته و هرگونه بدی و آسیبی را از ملت عزیز...

تظاهرات حمایت از مردم غزه در نقاط مختلف جهان

 تظاهرات حمایت از مردم غزه در نقاط مختلف جهان
2024-05-19T22:58:41+03:30
در راستای حمایت‌های فزاینده جهانیان از مردم فلسطین که از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه رنج می‌برند، تظاهرات بزرگی در سراسر دنیا به این منظور انجام شد.

رسانه عبری: حزب الله ما را وارد جنگ فرسایشی کرده است

 رسانه عبری: حزب الله ما را وارد جنگ فرسایشی کرده است
2024-05-19T22:58:41+03:30
یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد، حزب الله اسرائیل را وارد جنگ فرسایشی در شمال کرده است و هیچ تصمیم قاطعی در این رابطه در افق دیده نمی‌شود.

واکنش‌های بین‌المللی به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور

 واکنش‌های بین‌المللی به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور
2024-05-19T22:58:40+03:30
کشورهای همسایه به سانحه بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و چند تن از مقام‌های ایران، واکنش نشان دادند.

دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا و نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی

 دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا و نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
2024-05-19T20:32:06+03:30
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در زمانیکه تنش‌ها بین دو طرف افزایش یافته است، دیدار کرد.

دستاورد حزب الله؛نابودی۹۰درصد تجهیزات جاسوسی اسرائیل در شمال

 دستاورد حزب الله؛نابودی۹۰درصد تجهیزات جاسوسی اسرائیل در شمال
2024-05-19T20:32:05+03:30
حملات حزب الله باعث شده ۹۰ درصد تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر تاکنون از بین بروند که همین امر برتری اطلاعاتی صهیونیست ها در شمال فلسطین اشغالی را...

وزیر صهیونیست خواستار حمله نظامی اسرائیل به لبنان شد

 وزیر صهیونیست خواستار حمله نظامی اسرائیل به لبنان شد
2024-05-19T20:32:04+03:30
یک وزیر افراطی صهیونیست با اشاره به ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد با مقاومت اسلامی لبنان در شمال سرزمین های اشغالی خواستار ورود نظامی ارتش اسرائیل به خ...

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T20:32:04+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امید اندک سوری‌ها به نشست اتحادیه عرب در منامه

 امید اندک سوری‌ها به نشست اتحادیه عرب در منامه
2024-05-19T20:32:04+03:30
نشست سران اتحادیه عرب در منامه با حضور رئیس‌ جمهور سوریه در حالی برگزار شد که مردم این کشور امید چندانی به همراهی کشورهای عربی برای کمک به حل مشکلات اقتصادی...

دومین نشست نافرجام مجلس عراق؛ تداوم بلاتکلیفی در تعیین رئیس

 دومین نشست نافرجام مجلس عراق؛ تداوم بلاتکلیفی در تعیین رئیس
2024-05-19T20:32:04+03:30
پارلمان عراق در جلسه روز گذشته خود مصمم بود تا با مشارکت ۱۹۰ نماینده مرحله طاقت فرسای انتخاب رئیس خود را پشت سر بگذارد، اما ورود نمایندگان حزب تقدم و ایجاد ...

استاد فلسطینی: دادگاه لاهه تحت فشار غرب و آمریکاست

 استاد فلسطینی: دادگاه لاهه تحت فشار غرب و آمریکاست
2024-05-19T20:32:03+03:30
یک استاد حقوق فلسطینی با اشاره به حمایت دائمی ایران از فلسطین و قدرت کشورمان برای ایجاد ائتلافی در برابر ائتلاف غربی-آمریکایی تاکید کرد که آمریکا و غرب دادگ...

ضربه به دُم مار؛ تحلیلی بر استراتژی جنگی حماس در رفح

 ضربه به دُم مار؛ تحلیلی بر استراتژی جنگی حماس در رفح
2024-05-19T20:32:03+03:30
مقاومت فلسطین به‌دلیل جغرافیای غزه، به‌جای نبرد کلاسیک تصمیم گرفته است نبرد پارتیزانی را در دستورکار قرار دهد و به‌جای درگیرشدن با پیشانی واحدهای نظامی اسرا...

واکنش الهام علی اف به حادثه رخ داده برای بالگرد رئیسی

 واکنش الهام علی اف به حادثه رخ داده برای بالگرد رئیسی
2024-05-19T20:32:03+03:30
رئیس جمهور آذربایجان از حادثه رخ داده برای بالگرد رئیس جمهور کشورمان ابراز نگرانی کرد.

مرشایمر: اسرائیل بازنده بزرگ و ایران برنده است

 مرشایمر: اسرائیل بازنده بزرگ و ایران برنده است
2024-05-19T20:32:02+03:30
جان مرشایمر، استاد برجسته روابط بین‌الملل با اشاره به تحولات غرب آسیا بعد از طوفان الاقصی و تقابل ایران با رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه می‌گوید که رژیم ...

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)