میرنیوز

بهمن عسگری سکوتش را شکست/ این حجم از بی‌مهری عادلانه نیست

بهمن عسگری سکوتش را شکست/ این حجم از بی‌مهری عادلانه نیست 2021-07-25T05:20:09+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، بهمن عسگری کاراته کای ملی پوش کشورمان که به دلیل اشتباه سهوی، حضور در بازی‌های المپیک را از دست داد، بعد از گذشت نزدیک به یک ماه سکوت خود را شکست و توضیحات را خصوص نحوه استفاده از داروی ممنوعه و محرومیت ۱۲ ماه خود ارائه شد.

وی در صفحه شخصی خود نوشت:

‎درود بر مردمم، ‎درود بر همراهان، صدیقان و هواداران دلسوز، ‎من، بهمن عسگری، عضو تیم ملی کاراته ایران، نماینده وزن منفی ۷۵ المپیک توکیو.

‎در این برهه از زندگی که برای من بسیار تلخ و ناگوار است و ناباورانه در پس اندیشه‌های دیروز و رؤیای شیرین سالهای دورم ایستاده‌ام، برخود لازم دانستم برای تنویر افکار عمومی، مطالبی را خدمت بزرگواران عرض کنم. ‎و در نهایت سپاسگزاری کنم از حمایت و ابراز همدردی شما عزیزان.

اتفاقی که در زندگی شخصی ام افتاد و متأثر از همین رخداد، مسیر ورزشی ام تغییر کرد. ‎و این حادثه سبب رنج و دردی عظیم بر من و خانواده ام و تمامی عزیزانی که تا به الان، شریک تمام پیروزی‌ها، شکست‌ها و شادی‌ها و غم‌هایم بودند شد.

‎با توجه به طی کردن پروسه درمان، تحت نظر پزشک متخصص بودم و هرگز گمان نمی‌کردم دارویی که با تجویز پزشک متخصص بوده جز مواد ممنوعه محسوب شود. ‎ با توجه به بیان و شفاف سازی این مساله و ارائه مستندات حقایق، به همراه پزشک متخصص مربوطه و وکیل، و اثبات سهوی بودن این خطا در ارتباطِ با کوتاهی پزشک، مشمول جریمه و محرومیت ۱۲ ماهه شدم.

‎ضمن احترام کامل به قوانین موجود و مجریان محترم آن در اقصی نقاط دنیا، به عنوان ورزشکاری که سال‌های سال در سلامت کامل ورزش نموده، انتظار گذشت و مساعدت بیشتری از مجامع و سازمانهای مرتبط بین المللی خصوصاً WKF همچنین IOC را داشتم که با توجه به پذیرش قطعی نیاز پزشکی من به معالجه و درمان ( آن‌هم در راستای شاد نمودن دل پدر و مادر و خانواده ام که از جمله اولین مسائل مورد توجه در حقوق بشر است) با اغماض بیشتری من را جهت حضور در سقف آرزوی دوران قهرمانیم یعنی میدان بزرگ المپیک یاری می‌نمودند که متأسفانه این مهم محقق نشد.

سالهاست با استعانت از درگاه خداوند و در پرتوی تعلیمات ارزنده مربیان و اساتید ارجمند و تلاش و کوشش خود، به توفیقات زیادی نائل آمدم. برای من که هرگز در عمر زندگی حرفه‌ای ام، اندیشه‌ی غلط و رفتار غیراخلاقی نداشتم و با پشتکار و اراده‌ی مصمم و تلاش مستمر، سعی کردم به اهداف خود برسم، درک و هضم این موضوع که مورد بی مهری مسئولین و جریمه ای این چنینی قرار بگیرم، بسیار سخت و ناعادلانه بود.

۱۵ سال زندگی و ورزش حرفه‌ای و قهرمانی به من صداقت، پاکی، راستگویی، احترام، تواضع و اخلاق آموخت و در تمام عرصه‌ها، هر آنچه آموختم، با تمام ابعاد زندگی ام آمیختم و مزد دل و تلاشم رو با عنایت پروردگارم به شکل شایسته ای گرفتم. با افتخار بر سکوهای میادین مختلف ایستادم و افتخارم، افتخار شما و غروری بود که بر من داشتید. در طی سال‌ها با کسب عناوین برتر، بارها و بارها بیش از ۲۰ بار تست دوپینگ دادم و تمامأ منفی بوده است.

در وزنی مبارزه می‌کنم که فوق العاده دشوار و پر از قهرمانان بنام دنیاست. ‎با گذشت ۲ سال، با فاصله ۲ هزار امتیاز با نفر دوم، با تلاش‌های شبانه روزی و تمرینات سخت و دشوار در کمال پاکی و بدون هیچ گونه استفاده از مواد نیروزا که خارج از اصول اخلاقی و حرفه‌ای و منشور المپیک است، جایگاهم در رنکینگ یک دنیا رو حفظ کردم و موفق به کسب سهمیه المپیک شدم. برای کسی که در زندگی حرفه‌ای و قهرمانی اش، با حساسیت بالا و دقت فراوان، قدم برداشته و متعهد به ورزش پاک و سالم می‌باشد و بارها و بارها تست دوپینگ داد و هربار سربلند بیرون آمد، چطور می‌توانید اظهار کنید که «دوپینگ کرده است»؟!

‎چه رنجشی از این بالاتر که در دنیای قهرمانی، همیشه الگو و باعث مباهات باشی و برای گناهی نکرده اینگونه، سیبل انتقادات و حرفهای ناروای یکسری اشخاص قرار بگیری! اصلأ معنای دوپینگ را می‌دانید؟ ‎دوپینگ به معنای استفاده از مواد نیروزا و تقویتی است.

بهمن عسگری بخاطر یک بیماری، مورد مداوا و تحت نظر پزشکی متخصص قرار می‌گیرد و بعد از آزمایشات تخصصی که انجام شد با تجویز پزشک متخصص، دارو و قرصی را استفاده می‌کند که با تمام حساسیت‌ها و تاکیدم به پزشک متخصص، که آیا منعی ندارد و توضیح این مطلب که من در لیست ورزشکاران وادا هستم و هر زمانی که صلاح بدانند سرزده از من تست می‌گیرند و این دارو جز داروهای ممنوعه نباشد، پزشک متخصص من اطمینان خاطر می‌دهد که هیچ مشکلی برای مصرف این قرص نیست.

‎ و تنها اشتباهی که متوجه من است این است که این مساله را با دیگر اعضا و مسئولین ذیربط عنوان نکردم و عدم اطلاع و آگاهی من، از یک طرف و حیایی که شاید به لحاظ فرهنگ جامعه ام، این اجازه را به من نمی‌داد که چنین مسأله‌ای را حتی با مربی ام در میان بذارم از طرف دیگر، باعث شد وارد یک چرخه‌ی عجیب و دردناک شوم و روزها و هفته هاست براثر اشتباهی غیرعمد و سهوی و کوتاهی پزشک، دردی عظیم و قضاوت‌های ناعادلانه را من و خانواده ام متحمل می‌شویم.

ای بسا ورزشکارانی بودند که با علم بر اینکه داروهای نیروزا چیست و چه مصرفی دارد، به نیت تقویت ماهیچه و سیستم بدنی، این داروها را مصرف کردند و اینچنین برخوردی با آنان نشد که در این چند هفته با من رفتار شد. بهمن فقط برای درمان و کوتاهی پزشکش است که اینگونه مورد بی حرمتی قرار گرفته و وارد شدن این حجم از بی عدالتی در زندگی ام، عادلانه نیست. کسی که سال‌ها تلاش کرد با تکیه بر صداقت و پاکی، ورزش حرفه‌ای اش را ادامه دهد و امروز بخاطر قصور پزشکی وارد این جریان شده است.

ابتدای عرائضم اشاره به این مطلب کردم که ممنون و سپاسگزار عزیزانی هستم که در این مدت با من احساس همدردی کردند و با دلجویی و دعوتِ به صبر، مرا مورد لطف و محبت خود قرار دادند. تلاش‌های ارزشمند وکیلم که از زبده ترین وکلای ایران هستند و همچنین دوستان خوبم که در این راه همیار و هم گام با من بودند را صمیمانه ارج مینهم و به وسعت قلب بزرگشان، برایشان آرزوی بهترین‌ها را دارم.

در این دوره بحرانی که انتظار مهرورزی و یکپارچگی در جهت رفع این مشکل را از سروران و بزرگانم داشتم متأسفانه معدود کسانی از اهالی کاراته که می‌توانستند برای احقاق حق از دست رفته عضو همین خانواده، یاریگری قُرص و دلگرم کننده‌ای باشند، اشتباه غیرعمد مرا، گناهی نابخشودنی جلوه دادند و به این مساله دامن زدند.

از سویی موضوعی که خاطرم را بشدت می‌آزارد این است که بعد از این جریانات، دوستان و نزدیکانی که می‌توانستند با معرفی اشخاص و کارشناسان مجرب که صاحب راهکارهای مفیدتری بودند، به من در جهت تسریع روندِ پرونده و اثبات بی گناهی ام کمک کنند تا مورد عفو قرار بگیرم، ولی نکردند و یا در زمانی معرفی کردند که زمان را از دست داده بودم.

ساعتها، روزها و شب‌های بسیار بدی را در این چند هفته من و خانواده ام سپری کردیم. ای کاش همه اینها خواب و کابوس بود. پروردگارا خودت شاهدی که چگونه برای حفظ زندگی قهرمانی ام که امانتی ست در دست من، تلاش کردم و امروز در حسرت رؤیای المپیک، که یکی از هدف‌هایم بود ناباورانه، بیرون این میدان ایستاده‌ام...

ولی هرگز از تلاش دست نمی کشم و در پی آرزوها و دیگر اهدافم، خواهم جنگید و دل به حکمت و مصلحت خدایم می‌سپارم و همانگونه که برای موفقیت و پیروزی ام از پروردگار عالم استعانت می‌طلبیدم برای دیگر هم رزمانم آرزوی ظفر و کامروائی دارم.

ایران ما، نمایندگانی شایسته ای را رهسپار این رویداد بزرگ ورزشی کرده است. همانگونه که آرزویم بود با کسب افتخاری دیگر، شادی و لبخند بر لب هم میهنانم بنشانم، صمیمانه آرزوی نصرت و پیروزی کاروان المپیک بخصوص بچه‌های پرافتخار کاراته، سجاد عزیز و سرکار خانم‌ها حمیده عباسعلی و سارا بهمنیار و همینطور شادی مردمم را دارم.

از تمامی عزیزانی که دراین مدت با پیام‌های دلگرم کننده شأن، موجب فزونی تاب و تحمل و صبوری ام در مقابل این اتفاق بودند نهایت سپاس و امتنان را دارم.

بنده صرفاً به جهت حفظ آرامش و تمرکز برای تمامی اعضای اعزامی به المپیک و وارد نشدن هیچ گونه حواشی‌ای به این مهم، با تأخیر با شما عزیزانم سخن گفتم. حمایت و مهرورزی شما، به من یقین می‌دهد که قدم در راهی نهاده‌ام و برای آرمانی تلاش می‌کنم که درست و ستوده است.

فرزند کوچک این سرزمین بهمن عسگری
خدایا چنان کن سرانجام کار
توخشنود باشی و ما رستگار

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

علیزاده: در لیگ برتر بدشانس بودیم؛ در جام حذفی جبران می‌کنیم

 علیزاده: در لیگ برتر بدشانس بودیم؛ در جام حذفی جبران می‌کنیم
2024-05-19T20:58:22+03:30
هافبک تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان این وعده را داد که تیمش ناکامی‌های لیگ برتر را در جام حذفی جبران خواهد کرد.

گزینه‌های سرمربیگری بارسلونا در صورت اخراج ژاوی

 گزینه‌های سرمربیگری بارسلونا در صورت اخراج ژاوی
2024-05-19T20:58:22+03:30
از سه مربی به عنوان گزینه‌های جانشینی ژاوی هرناندس در بارسلونا یاد شده است.

آخرین وضعیت محمد محبی از زبان کارپین

 آخرین وضعیت محمد محبی از زبان کارپین
2024-05-19T20:58:18+03:30
سرمربی تیم فوتبال روستوف روسیه آخرین وضعیت مصدومیت محمد محبی را اعلام کرد.

منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد + جدول نهایی

 منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد + جدول نهایی
2024-05-19T20:58:17+03:30
فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ برتر انگلیس با پیروزی منچسترسیتی و قهرمانی این تیم در روز مشخص شدن سومین سقوط کننده رقابت‌ها به دسته پایین‌تر به پایان رسید.

ممبینی: بنا به تعداد دستگاه‌ها، بازی‌ها با VAR برگزار می‌شود

 ممبینی: بنا به تعداد دستگاه‌ها، بازی‌ها با VAR برگزار می‌شود
2024-05-19T20:31:41+03:30
دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت که از فصل آینده، دیدارهای لیگ برتر بر مبنای تعداد دستگاه‌های سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) با استفاده از این سیستم برگزار می‌شود.

ادعای سایت عراقی؛ پیشنهاد پرسپولیس به بشار رسن

 ادعای سایت عراقی؛ پیشنهاد پرسپولیس به بشار رسن
2024-05-19T20:31:40+03:30
یک سایت خبری در عراق از احتمال پیوستن بازیکن تیم ملی فوتبال این کشور به پرسپولیس خبر داد.

اسبقیان: انتخابات فدراسیون تنیس اول خرداد برگزار می‌شود

 اسبقیان: انتخابات فدراسیون تنیس اول خرداد برگزار می‌شود
2024-05-19T20:31:40+03:30
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش درخصوص انتخاب سرپرست در آستانه انتخابات فدراسیون تنیس، مطالبی را بیان کرد.

چه کشتی‌گیرانی در بوداپست در انتظار حسن یزدانی هستند؟

 چه کشتی‌گیرانی در بوداپست در انتظار حسن یزدانی هستند؟
2024-05-19T20:31:39+03:30
حسن یزدانی در حالی قرار است در تورنمنت بوداپست کشتی بگیرد که خبری از آرون بروکس آمریکایی نیست اما برخی نفرات مدعی در این مسابقات حاضر خواهند بود.

پس از توافق با درویش؛ قرارداد اوسمار به‌زودی امضا می‌شود

 پس از توافق با درویش؛ قرارداد اوسمار به‌زودی امضا می‌شود
2024-05-19T20:31:39+03:30
پس از توافق نهایی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اوسمار ویرا، به زودی قرارداد جدید مربی برزیلی سرخپوشان امضا خواهد شد.

نیما عالمیان، دومین المپیکی تنیس روی میز ایران

 نیما عالمیان، دومین المپیکی تنیس روی میز ایران
2024-05-19T20:31:38+03:30
نیما عالمیان با پیروزی مقابل نوشاد عالمیان، دومین سهمیه تنیس روی میز ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به خود اختصاص داد.

گزینه‌های سرمربیگری تیم‌های امید و جوانان استقلال مشخص شدند

 گزینه‌های سرمربیگری تیم‌های امید و جوانان استقلال مشخص شدند
2024-05-19T20:31:38+03:30
دو بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال گزینه‌های سرمربیگری تیم‌های فوتبال جوانان و امید این باشگاه هستند.

سرنوشت طارمی در پی تغییر مالکیت اینتر چه می‌شود؟

 سرنوشت طارمی در پی تغییر مالکیت اینتر چه می‌شود؟
2024-05-19T20:31:38+03:30
طلبکار باشگاه اینتر در صورت تصاحب نراتزوری به سرعت آن را تحویل مالک جدیدی می‌دهد.

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک پاریس به ۳۴ رسید

 تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک پاریس به ۳۴ رسید
2024-05-19T20:31:37+03:30
با کسب دو سهمیه دیگر در رشته تنیس روی میز تعداد سهمیه‌های کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به ۳۴ رسید.

درخواست رسمی مشهدی‌ها از زنوزی برای تیمداری در لیگ برتر+نامه

 درخواست رسمی مشهدی‌ها از زنوزی برای تیمداری در لیگ برتر+نامه
2024-05-19T20:31:37+03:30
رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی از مالک باشگاه تراکتور تبریز درخواست تیمداری در این استان را کرده است.

تاج: احضار همه اعضای هیئت رئیسه برای فساد حرف بیخودی است

 تاج: احضار همه اعضای هیئت رئیسه برای فساد حرف بیخودی است
2024-05-19T20:31:37+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اینکه گفته می‌شود همه اعضای هیئت رئیسه و مجموعه فدراسیون در رابطه با فساد احضار شده‌اند، حرف بیخودی است.

پورموسوی: امیدوارم متخلفان گردن کلفت‌تر از قبل برنگردند

 پورموسوی: امیدوارم متخلفان گردن کلفت‌تر از قبل برنگردند
2024-05-19T20:31:36+03:30
سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان از مسئولان امر خواست با متخلفان در پرونده فساد در فوتبال برخورد کنند تا آنها گردن کلفت‌تر از قبل مجدداً مشغول به کار نشوند.

رشوه از فوتبال به‌ بسکتبال رسید؛ پیشنهاد طلا به‌ داور خانم

 رشوه از فوتبال به‌ بسکتبال رسید؛ پیشنهاد طلا به‌ داور خانم
2024-05-19T20:31:35+03:30
در حالی که این روزها پرونده فساد در فوتبال مورد توجه قرار گرفته است، در لیگ برتر بسکتبال بانوان نیز شاهد اتفاقی مشابه بودیم.

حضور مهدی برای دومین روز متوالی در سازمان لیگ باوجود برکناری

 حضور مهدی برای دومین روز متوالی در سازمان لیگ باوجود برکناری
2024-05-19T20:31:35+03:30
با وجود برکناری سهیل مهدی از ریاست کمیته مسابقات سازمان لیگ، او برای دومین روز متوالی بعد از این اتفاق در این محل حضور پیدا کرد.

کربکندی: گفتم این فوتبال کثیف است اما ۳ میلیون جریمه شدم!

 کربکندی: گفتم این فوتبال کثیف است اما ۳ میلیون جریمه شدم!
2024-05-19T20:31:34+03:30
سرمربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، با وجود طرح موضوع فساد در فوتبال ایران کمیته انضباطی او را جریمه و محروم کرده است.

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)