میرنیوز
ناصر امانی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره طرح شهرداری تهران مبنی بر راهاندازی تراموا اظهار کرد: تراموا به دو شکل قابل اجراست؛ یکی از آنها تراموای ریلی است که به شبکه برق بالاسری نیاز دارد و راهاندازی آن زیرساختهای معابر شهری را دچار تغییر میکند؛ نوع دیگر، تراموایی است که در آن از چرخ لاستیکی استفاده میشود، ساختار آن مانند یک اتوبوس است و نیازمند برق بالاسری و زیرساخت خاصی نیاز نیست.
وی با بیان اینکه بنده با نوع دوم تراموا به دلیل در دسترس بودن، بازدهی سریعتر و بیشتر موافق هستیم، ادامه داد: راهاندازی تراموا با ساختار چرخ لاستیکی به طور قطع هزینه کمتری نسبت به نوع اول آن دارد و استفاده از تراموا با ریل علاوه بر افزایش هزینهها، نیاز به مطالعات بیشتری برای بررسی محورهای قابل اجرا دارد و در هر مسیری نمیتوان از آن بهرهمند شد به عنوان مثال در مسیری مانند میدان آزادی تا تهرانپارس به دلیل عبور تونلهای متعدد مترو و کم بودن فاصله آنها تا سطح زمین، اجرای تراموا نوعی تهدید محسوب میشود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اما نوع دوم تراموا یعنی تراموا با ساختار چرخ لاستیکی در همه معابر شهر قابل اجراست و اگر شهرداری بتواند به سمت استفاده از این نوع تراموا حرکت کند، حتما از آن حمایت میکنیم زیرا راهاندازی آن میتواند به بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی کمک کند.
وی درباره اظهاراتی مبنی بر صرف هزینه راهاندازی تراموا برای تقویت حمل و نقل عمومی اظهار کرد: اگر تراموا با چرخ لاستیکی مورد استفاده قرار گیرد، هزینه گزافی صورت نگرفته و عملاً برای افزایش ظرفیت جابهجایی مسافران در حمل و نقل عمومی که هدف مدیریت شهری محسوب میشود، هزینه شده است.
امانی یادآور شد: تراموا میتواند مکمل خوبی در ناوگان حمل و نقل عمومی باشد و کاهش کاستیهای این حوزه کمک کند.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
زائران حج بدون چمدان وارد مکه شدند
دعا برای سلامتی رئیسجمهور و هیئت همراه در مدینه منوره
آخرین جزئیات اعلامی سانحه هلیکوپتر رئیسجمهور توسط هلالاحمر
از زمین تا کهکشان؛ سفری با تلسکوپ در تهران
استمرار حضور عمرهگزاران ایرانی در عربستان بعد از موسم حج
دلایل کاهش نگرانکننده موالید و ازدواج در کشور/ چاره چیست؟
فن بازار شیراز؛ دروازه ورود ۲۰۰ شرکت به دنیای دانشبنیانها
بازداشت مالخران یک پاساژ موبایلفروشی در تهران
ماجرای قطع ۸۱۲ درخت در بوستان چیتگر و شکار سنجاب چیست؟
چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیونها دانشآموز
دستگیری قاتل پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد
سفر به جنوب؛ حکایت تویوتای هیبرید توقیفی و لنج و گیتار!
اعزام ۸ آمبولانس به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور
اعزام پهپادهای هلال احمر به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور
همه امکانات درمانی در محل سانحه مستقر شده است
هشدار دادستانی نسبت انتشار اخبار دروغ درباره سانحه امروز
حضور یگانهای ویژه پلیس در منطقه سانحه بالگرد رئیسجمهور
نیروهای امدادی به محل حادثه بالگرد رئیسجمهور نزدیک شدند
۴۰ تیم واکنش سریع در منطقه سانحه حضور یافتند
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود