میرنیوز
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در آزمون استخدامی آموزش و پرورش که اردیبهشت امسال برگزار شد، 24 هزار و 694 آموزگار ابتدایی، 2 هزار و 332 آموزگار ویژه مدارس استثنایی و 992 آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی جذب میشوند.
نتایج این آزمون 30 خرداد امسال از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شد و اکنون پذیرفتهشدگان آزمون استخدام آموزگار باید در مرحله ارزیابی تکمیلی شرکت کنند؛ طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، سهم آزمون کتبی 40 درصد و سهم ارزیابی تکمیلی 60 درصد است.
وزارت آموزش و پرورش سازوکار ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام آموزگار را تشریح کرده است.
براساس دفترچه آزمون استخدامی آموزگاری وزارت آموزش و پرورش، ارزیابی تکمیلی آموزگاران در قالب برگزاری و شکلگیری حوزههای ارزیابی انجام خواهد شد. در حوزههای ارزیابی تکمیلی که بعد از اعلام نتایج آزمون شروع به فعالیت خواهند کرد، رفتارهای استاندارد توسط ارزیابان آموزشدیده در چند تمرین شبیهسازی شده معلمی، طبقهبندی رفتاری میشود و در نهایت مورد سنجش قرار خواهد گرفت.
در فرایند ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی آموزگاری، علاوه بر مصاحبه عمومی، تمرینهای شبیهسازی شدهای تحت عنوان ارائه تدریس، ایفای نقش و کار گروهی طراحی شده است که بتواند توانمندی افراد معرفی شده در پذیرش نقش مربی در نسبت با دانشآموزان و خانواده آنها و همچنین نقش مرجعیت اجتماعی، مورد ارزیابی قرار دهد:
مصاحبه عمومی و گزینش: مصاحبه عمومی روند بررسی صلاحیتهای عمومی داوطلبان آزمون استخدامی آموزگاری است که بر اساس جدول شایستگی مورد انتظار و شاخصهای مورد نظر گزینش، انجام میشود.
تمرین ارائه تدریس: در این تمرین، رابطه با دانشآموز سنجیده میشود. به بیان مصداقی، داوطلب در نقش معلم ابتدایی یک مدرسه باید یکی از مباحث درسی را به طور فرضی مانند ریاضی، علوم و... را در مقطع شبیهسازی شده و با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارد، ارائه کند.
تمرین ایفای نقش: بررسی نوع مواجهه داوطلب با والدین دانشآموزان در راستای اهداف تربیتی نظام آموزش و پرورش خواهد بود. داوطلب در این تمرین باید جلسهای را با والدین دانشآموزی که تکمیل اهداف تربیتی او نیازمند همکاری بیشتر معلم و خانواده است، داشته باشد و با بررسی موانع پیش رو، مسیری سازنده و متناسب با نیازهای دانشآموز تعریف کند.
تمرین کارگروهی: در این تمرین، توانایی داوطلب در ایفای نقش اجتماعی یک معلم و توانمندی او برای شکوفایی استعدادهای اجتماعی و فرهنگی دانشآموزان بررسی میشود. در این تمرین، داوطلب به عنوان معلم، مشارکت فعالانه در مسائل حادث جامعه، خواهد داشت و بایستی با همکاران خود در این زمینه، بحث و گفتگوی نقشآفرین داشته باشد.
در فرایند شکلگیری حوزههای ارزیابی تکمیلی، معلمان دارای صلاحیت، پس از شرکت و در صورت قبولی در دورههای آموزش مجازی و حضوری مبتنی ابزارهای ارزیابی و اجرای کانونهای آزمایشی، به عنوان ارزیاب حرفهای، فعالیت خواهند کرد.
معلمان معرفی شده برای انجام فرایند ارزیابی، باید در چارچوب برنامه آموزشی طراحی شده سازمان اداری و استخدامی کشور، آموزش دیده و مورد ارزیابی قرار گیرند.
شایان ذکر است فرایند آموزش ارزیابان حرفهای از اوایل خرداد ماه جاری آغاز شده و تا پایان فرایند ارزیابی به صورت تدریجی ادامه خواهد داشت. با توجه به اهمیت موضوع، حدود سه برابر مورد نیاز ارزیاب مورد آموزش قرار گرفته است. در نهایت عملکرد تمام افراد معرفی شده از ادارات کل در همه مراحل بررسی خواهد شد و در صورت تایید نهایی، فهرست افراد تایید شده از طرف ستاد اجرایی آزمون جهت شکلگیری گروههای ارزیابی، به استانها ارسال خواهد شد.
این ارزیابان ضمن پرهیز از مداخلات شخصی و قضاوت در فرایند ارزیابی، تلاش میکنند با ثبت کامل شواهد، مصداقهای رفتاری را احراز کنند. در راستای بهبود وضعیت عملکرد ارزیابان و جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان نیز، گروه کنترل کیفیت مستقر در ستاد آزمون وزارت به بررسی عملکرد ارزیابان پرداخته و در صورت رخداد هرگونه خطا در فرایند ارزیابی، گروه کنترل کیفیت به صورت برخط نسبت به رفع آن تذکر می دهد.
لازم به ذکر است به منظور جلوگیری از هر نوع شائبه، تخصیص ارزیابان و داوطلبان به هر گروه ارزیابی، به صورت تصادفی خواهد بود.
همچنین در راستای ایجاد زمینهای عادلانه، امن و غیرقابل دسترس در محیط آزمون و جلوگیری از مداخلات و شائبه هرگونه تخلف، فرایند ارزیابی در بستر نرمافزار و بصورت برخط انجام خواهد شد و پس از ارزیابی، دسترسیها از سطح ارزیاب و حوزه ارزیابی، قطع خواهد شد.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳