میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، حمید طریفی حسینی در نشست با مدیران مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان کردستان که بهصورت مجازی برگزار شد، گفت: در سیاستهای تحولی جدید آموزش و پرورش استثنایی، مدیران مدارس باید بهعنوان مهمترین رکن تحول در نظام تعلیم و تربیت، شرایط را در مدارس بهگونهای فراهم کنند که معلمان بتوانند برنامههای تحولی خود را در کلاس درس پیاده کنند و در همین راستا در برنامه تحولی چهار ساله سازمان آموزش و پرورش استثنایی موضوع توانمندسازی، انگیزهبخشی و تفویض اختیار به مدیران مدارس استثنایی دیده شده است.
وی با بیان این که رویکرد آموزش و پرورش استثنایی این است که «مدیریت آموزشگاهی» به سمت یک الگوی مشارکتی پیش رود، گفت: در این الگوی مشارکتی همه ارکان تعلیم و تربیت که در سند تحول بنیادین بر روی آنها تأکید شده است، در مدیریت و امور اداره مدرسه، نقش آفرین خواهند بود.
طریفی حسینی تصریح کرد: مدیران مدارس نیازمند تعامل توأمان با ادارات آموزش و پرورش عادی و آموزش و پرورش استثنایی هستند.
وی افزود: مدیران مدارس باید با تفکر راهبردی، مشارکت حداکثری و برنامهریزی، زمینه شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را فراهم کنند و با استفاده از ظرفیت آئیننامه اجرایی مدارس در «مدیریت محلی» نقشآفرینی کنند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یکی از اولویتهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی را ایجاد هماهنگی و همافزایی درون و برون دستگاهی دانست و گفت: برای ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه باید تقسیم کار ملی صورت بگیرد و از خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی، سازمان بهزیستی و بیمهها برای ارائه این خدمات استفاده شود.
وی در خصوص کمبود نیروی توانبخشی و فضای آموزشی گفت: آئیننامه ضوابط درجهبندی مدارس استثنایی تدوینشده است تا از این طریق مشکل جذب نیروهای توانبخشی حل شود و موضوع کمبود فضای آموزشی از طریق سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در حال پیگیری است.
طریفی حسینی با بیان اینکه یکی از برنامههای این سازمان ارتقای مأموریتی «مراکز مشکلات ویژه یادگیری» است، گفت: با مصوبه شورای آموزش و پرورش استثنایی سه گروه «دانش آموزان با اختلال بیش فعالی و نقص توجه»، «دانش آموزان دارای مشکلات گفتاری» و «دانش آموزان طیف اوتیسم به عنوان یک گروه مستقل» تحت پوشش این سازمان قرار خواهند گفت و با توسعه مأموریتی مراکز مشکلات ویژه یادگیری میتوان خدماتی به این گروه از دانش آموزان ارائه داد.
وی در پایان خواستار هماهنگی هرچه بیشتر آموزش و پرورش عادی با آموزش و پرورش استثنایی شد و گفت: رسالت آموزش و پرورش استثنایی پرداختن به امور تخصصی آموزشی، توانبخشی و پرورشی است و شرط موفقیت در این رسالت همکاری و تعامل نزدیک ادارات آموزش و پرورش استانها و شهرستانها با ادارات آموزش و پرورش استثنایی و مدارس استثنایی است.
منبع : خبرگزاری مهر
زائران حج بدون چمدان وارد مکه شدند
دعا برای سلامتی رئیسجمهور و هیئت همراه در مدینه منوره
آخرین جزئیات اعلامی سانحه هلیکوپتر رئیسجمهور توسط هلالاحمر
از زمین تا کهکشان؛ سفری با تلسکوپ در تهران
استمرار حضور عمرهگزاران ایرانی در عربستان بعد از موسم حج
دلایل کاهش نگرانکننده موالید و ازدواج در کشور/ چاره چیست؟
فن بازار شیراز؛ دروازه ورود ۲۰۰ شرکت به دنیای دانشبنیانها
بازداشت مالخران یک پاساژ موبایلفروشی در تهران
ماجرای قطع ۸۱۲ درخت در بوستان چیتگر و شکار سنجاب چیست؟
چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیونها دانشآموز
دستگیری قاتل پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد
سفر به جنوب؛ حکایت تویوتای هیبرید توقیفی و لنج و گیتار!
اعزام ۸ آمبولانس به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور
اعزام پهپادهای هلال احمر به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور
همه امکانات درمانی در محل سانحه مستقر شده است
هشدار دادستانی نسبت انتشار اخبار دروغ درباره سانحه امروز
حضور یگانهای ویژه پلیس در منطقه سانحه بالگرد رئیسجمهور
نیروهای امدادی به محل حادثه بالگرد رئیسجمهور نزدیک شدند
۴۰ تیم واکنش سریع در منطقه سانحه حضور یافتند
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود