میرنیوز
به گزارش ایسنا، محمدرضا رزاقی در جمع کارشناسان اداره کل امور شاهد و ایثارگران، گفت: کاری که شما در این اداره کل انجام میدهید عاری از فعالیت شکلی است و در حقیقت به دنبال کیفی سازی برنامهها و فعالیتهای مدارس شاهد هستید.
رزاقی ضمن بیان این که تدوین «شناسنامه فعالیتهای مدارس شاهد» در راستای تفکر سیستمی، استاندارد سازی و کیفیت بخشیدن به برنامهها و فعالیتهای مدارس شاهد صورت گرفته است تصریح کرد: در جهت عملیاتی کردن شناسنامه فعالیتهای مدارس شاهد لازم است گامهای اساسی برداریم و اولین گام در حقیقت نظارت بر حُسن اجرای شناسنامه است.
دبیر ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بازدید عبارت است از فعالیتی که طی آن، عملکرد و فعالیت یک سازمان (توسط بخشهای درون و یا بیرون سازمان ) مورد بررسی، نظارت و ارزیابی قرارگیرد اظهار کرد: به میزانی که بازدید به صورت آزاد (از قبل هماهنگ نشده) باشد می تواند عملکرد واقعی مدرسه را به وضوح نشان دهد و در صورتی که بازدید از قبل هماهنگ شده باشد، شاید انحرافاتی صورت گیرد که نتایج را عاری از روایی و اعتبار کند.
وی در ادامه گفت: آنچه در بازدید بسیار مهم و اساسی است، تعیین هدف از بازدید است که در اداره کل امور شاهد و ایثارگران، هدف در مرحله اول «نظارت بر حُسن اجرای شناسنامه » فعالیت های مدارس شاهد توسط مدرسه است.
رزاقی با اشاره به این که ما دو نوع بازدید داریم، بازدید ارزیابی و نظارتی تصریح کرد: بازدید های ما از مدارس شاهد از جنس بازدید نظارتی است.
مدیر کل امورشاهد و ایثارگران نظارت را نوعی آموزش و ایجاد تسلط نسبت به درک و اجرای کیفی یک سیاست، برنامه و طرح دانست و تاکید کرد: در این رویکرد ِاز بازدید، بیش تر به دنبال بررسی میزان درک شاخص های یک سیاست یا برنامه، توسط مدیران مدارس هستیم.
وی همچنین در تبیین بازدید هایی که به منظور ارزیابی صورت می گیرد گفت: وقتی تسلط سازمان (مدرسه) نسبت به اجرای یک سیاست، برنامه و طرح کامل شده باشد و اطمینان کامل از اجرای آن شکل گرفته باشد، با ارزیابی به دنبال تعیین «کیفیت» و «کمیت» اجرای سیاست یا برنامه میباشیم و بدیهی است این نوع از بازدیدها، بعد از بازدیدهای نظارتی قابل تحقق و استناد می باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور شاهد و ایثارگران، رزاقی در پایان سخنان خود بار دیگر به اهمیت شناسنامه فعالیت های مدارس شاهد که با مشارکت جدی مدیران و کارشناسان مدارس شاهد تدوین شده است اشاره کرده و گفت: شناسنامه مدارس شاهد ابزاری است برای استاندارد سازی فعالیتهای مدارس شاهد که شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرده است و هدف غایی از بررسی نحوه اجرای شناسنامه مدارس شاهد افزایش تسلط مدیران مدارس به محتوای غنی شناسنامه است و نهایت این که بازدید نظارتی خود نوعی کارگاه آموزشی برای یادگیری کیفی و عمیق است.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
زائران حج بدون چمدان وارد مکه شدند
دعا برای سلامتی رئیسجمهور و هیئت همراه در مدینه منوره
آخرین جزئیات اعلامی سانحه هلیکوپتر رئیسجمهور توسط هلالاحمر
از زمین تا کهکشان؛ سفری با تلسکوپ در تهران
استمرار حضور عمرهگزاران ایرانی در عربستان بعد از موسم حج
دلایل کاهش نگرانکننده موالید و ازدواج در کشور/ چاره چیست؟
فن بازار شیراز؛ دروازه ورود ۲۰۰ شرکت به دنیای دانشبنیانها
بازداشت مالخران یک پاساژ موبایلفروشی در تهران
ماجرای قطع ۸۱۲ درخت در بوستان چیتگر و شکار سنجاب چیست؟
چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیونها دانشآموز
دستگیری قاتل پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد
سفر به جنوب؛ حکایت تویوتای هیبرید توقیفی و لنج و گیتار!
اعزام ۸ آمبولانس به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور
اعزام پهپادهای هلال احمر به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور
همه امکانات درمانی در محل سانحه مستقر شده است
هشدار دادستانی نسبت انتشار اخبار دروغ درباره سانحه امروز
حضور یگانهای ویژه پلیس در منطقه سانحه بالگرد رئیسجمهور
نیروهای امدادی به محل حادثه بالگرد رئیسجمهور نزدیک شدند
۴۰ تیم واکنش سریع در منطقه سانحه حضور یافتند
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود