میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، علی جهانی، با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین و گستردهترین بیمه گر اجتماعی، ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، افزود: سازمان تأمین اجتماعی خدمات متنوع و گسترده خود را در حوزههای درمانی و بیمهای در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت ارائه میدهد.
وی با اشاره به اینکه میزان هزینههای خدمات ماهانه این سازمان نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است، اظهار کرد: برای اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان، سازمان تأمین اجتماعی همواره تلاش کرده است تا خدمات بهتری را به مستمری بگیران که از اولویتهای اصلی این سازمان هستند، ارائه دهد.
جهانی با بیان اینکه پنج ایستگاه کاری مؤثر با کارفرمایان مورد توجه، بازنگری، اصلاح و تقویت قرار گرفته است افزود: شفافیت سازی، بهبود روشها، مقررات زدایی و پاسخگویی در موارد ۲۸، ۳۸، ۴۷، ۵۰، ۴۲، ۴۳ و ۴۴ قانون تأمین اجتماعی تقویت و توسعه پیدا کرده است.
وی به مشکلات و چالشهای کارفرمایان در حوزه بیمهای اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی و امور استانها به عنوان کانال ارتباطی و وکیل مدافع شرکای اجتماعی به دنبال تسهیل ارتباط، ارتقا سطح شفاف سازی و پاسخگویی میباشد و مشکلات کارفرمایان را پیگیری و حل و فصل خواهد کرد.
جهانی با بیان اینکه تحقق فعالیتهای سازمانی با تکیه بر مشارکت و محوریت شرکای اجتماعی در گروههای بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران میسر شده که ما را در رسیدن به اهداف کلان سازمان یاری میکند خاطر نشان کرد کارفرمایان همواره به منزله اصلیترین منبع تأمینکننده بودجه سازمان و تلاشگران عرصه عمل و اجرا دارای جایگاه ویژه ای هستند که نقش اثر گذاری در جامعه ایفا میکنند.
مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی برای تحقق برنامههایش باید سه گام را عملیاتی کند، افزود: گام اول شفاف سازی؛ گام دوم مقررات زدایی و گام سوم پاسخگویی و تسهیل فرایندها است.
وی با بیان اینکه توانمندی این سازمان در گرو مشارکت سه ضلع اصلی کارفرمایان، کارگران و دولت شکل میگیرد اذعان کرد: سازمان تأمین اجتماعی باید در توسعه و تقویت تعاملات دوسویه و ارتباط خود با مجموعه کارفرمایان به عنوان ذی نفعان و شرکای اجتماعی به شکل مستمر و پویا گامهای مثبت و مطلوبی را بر داشته و در اخذ مطالبات این عزیزان تلاش کند.
جهانی با تأکید بر اینکه شرکای اجتماعی به ویژه کارفرمایان از اولویتهای اصلی سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: شناسایی مشکلات، نقطهنظرات و دستیابی به راهکارهای اجرایی این حوزه از اهم فعالیتهای اداره کل فرهنگی و اجتماعی است تا میزان رضایتمندی مخاطبان افزایش یابد.
وی با بیان اینکه نحوه پاسخگویی با کارفرمایان و مخاطبان این سازمان باید اصلاح شود و در مسیر صحیح قرار بگیرد تا بسیاری از مشکلات بر طرف شود گفت: گسترش تعامل دو سویه و تشریک مساعی با تشکلهای کارفرمایی، کارگری و بازنشستگی از اهم برنامههای این اداره کل است.
جهانی با بیان اینکه با برگزاری دورههای آموزشی میتوان آگاهی کارفرمایان، پیمانکاران از قوانین و مقررات این سازمان را ارتقا داد و مواردی که باعث بروز مشکلاتی از جمله جرایم بیمهای، خسارات مالی و متعاقب آن نارضایتی و اختلاف بین کارفرما، پیمانکار، کارگران و سازمان میشود را حل کرد یاد آور شد: این دورههای آموزشی به منظور آشنایی کارفرمایان و پیمانکاران با قوانین و مقررات تأمین اجتماعی بوده که نسبت به تکالیف و حقوق خود آگاهی پیدا کنند.
منبع : خبرگزاری مهر
زائران حج بدون چمدان وارد مکه شدند
دعا برای سلامتی رئیسجمهور و هیئت همراه در مدینه منوره
آخرین جزئیات اعلامی سانحه هلیکوپتر رئیسجمهور توسط هلالاحمر
از زمین تا کهکشان؛ سفری با تلسکوپ در تهران
استمرار حضور عمرهگزاران ایرانی در عربستان بعد از موسم حج
دلایل کاهش نگرانکننده موالید و ازدواج در کشور/ چاره چیست؟
فن بازار شیراز؛ دروازه ورود ۲۰۰ شرکت به دنیای دانشبنیانها
بازداشت مالخران یک پاساژ موبایلفروشی در تهران
ماجرای قطع ۸۱۲ درخت در بوستان چیتگر و شکار سنجاب چیست؟
چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیونها دانشآموز
دستگیری قاتل پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد
سفر به جنوب؛ حکایت تویوتای هیبرید توقیفی و لنج و گیتار!
اعزام ۸ آمبولانس به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور
اعزام پهپادهای هلال احمر به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور
همه امکانات درمانی در محل سانحه مستقر شده است
هشدار دادستانی نسبت انتشار اخبار دروغ درباره سانحه امروز
حضور یگانهای ویژه پلیس در منطقه سانحه بالگرد رئیسجمهور
نیروهای امدادی به محل حادثه بالگرد رئیسجمهور نزدیک شدند
۴۰ تیم واکنش سریع در منطقه سانحه حضور یافتند
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود