میرنیوز
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار مهدی معصومبیگی در دومین دوره نشست آموزشی استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان کلانتری و پاسگاهها که بهصورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: برابر آمارها و بررسیهای به عمل آمده در کلانتریها و پاسگاهها، بیش از نیمی از رضایتمندی مردم به رفتار مأموران مرتبط بوده لذا این حوزه از نظر ما قابل برنامهریزی و بهبود است.
رئیس پلیس پیشگیری افزود: برای ارتقاء کیفی رفتار مأموران برنامههای پلیس پیشگیری، بر دو موضوع نظارت و آموزش تمرکز داده شده است، بنابراین برنامههای تدوین شده هم در حوزه آموزش به منظور ارتقاء مهارت کارکنان و هم در حوزه نظارت در راستای پایش عملکرد واحدهای انتظامی به طور مؤثر اجراخواهد شد.
وی با بیان اینکه افزایش مهارتهای کلامی و ارتباطی توأم با رفتار مودبانه و حرفهای در برنامههای آموزشی این پلیس قرار گرفته، تصریح کرد: پلیس نظام اسلامی باید متخلق به آداب و رفتار صحیح و قانونمند باشد، "مودب بودن"، "قانونمند بودن" و "مقتدر بودن" سه ویژگی مأموران در مواجهه با مردم و انجام مأموریت است، بنابراین پلیس حرفهای باید دارای اوصاف مذکور باشد.
این مقام انتظامی ادامه داد: مردم از پلیس رفتار استاندارد مبتنی بر اخلاق حرفهای میخواهند، رفتاری که متناسب اجرای مأموریت باشد و رضایتمندی مردم را افزایش دهد.
معصومبیگی خاطرنشان کرد: این مهم است که رفتار همکاران در کلانتری و پاسگاهها به گونهای باشد که موجب رضایت مردم شود، ضمن اینکه برخورد با مجرمان باید سریع، قاطع و به هنگام باشد.
رئیس پلیس پیشگیری با بیان اینکه عمده مأموریتهای نیروی انتظامی بر دوش پلیس پیشگیری است و این پلیس تخصصی بیشترین حجم مواجهه و ارتباطات با مردم را دارد، گفت: در واقع کلانتری و پاسگاهها خط مقدم مواجهه نیروی انتظامی با اقشار مختلف هستند، لذا با عنایت به ماهیت کاری این واحدهای انتظامی که هم به لحاظ ترتیب و توالی ورود به مأموریت و صحنه، نخستین نیرو محسوب میشوند، نوع و نحوه برخورد مأموران در این حوزهها در آرامشبخشی به مردم و حفظ نظم و امنیت بسیار حیاتی است.
وی متذکر شد: وظیفه و مأموریت پیشگیری از وقوع جرایم توسط کلانتری و پاسگاهها از این جهت که تقدم بر دیگر مأموریتهای آنها دارد و از جهتی نخستین ردهای هستند که با امداد خواه در تعامل بوده و امدادرسانی را در حوزه انتظامی انجام میدهند، دارای ویژگی منحصر به فردی است بنابراین مأموران کوپها (کلانتری و پاسگاهها) باید دلسوزانه و با سرعت مناسب مأموریت را انجام دهند، حرکت به هنگام و به موقع انجام دادن مأموریت همراه با دلسوزی در حفظ نظم و امنیت و تسکین امدادخواهان بسیار مؤثر است.
گفتنی است در دو روز، هزار نفر از کارکنان خدمات قضائی و عناصر گشت کلانتری و پاسگاههای سراسر کشور در دومین دوره کارگاه آموزشی استانداردسازی و تعالی رفتار شرکت کردند.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳