میرنیوز

ترور سردار سلیمانی جریان مقاومت را در منطقه ادامه‌دار کرد

ترور سردار سلیمانی جریان مقاومت را در منطقه ادامه‌دار کرد 2020-01-05T09:28:31+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری کنی معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه، شامگاه گذشته در گفتگوی تلویزیونی برنامه «سلام شب بخیر» که از شبکه سه سیما پخش شد، در خصوص ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: در این یکی دو روز پس از شهادت سردار سلیمانی صحبت‌های بسیاری شده هر چند که حق ایشان ادا نشده و نخواهد شد، اما نکته‌ای که باید بر آن تأکید کنم این است که سردار یک وجهه شخصی داشتند و یک وجهه شخصیتی.

وی تصریح کرد: وجهه شخصی مشخصات و ظاهر ایشان است که توسط شنیع‌ترین موجودات یعنی آمریکایی‌ها به شهادت رسیدند؛ اما یک روی دیگر شخصیت ایشان است، ما امروز می‌بینیم که مردم در اقصی‌نقاط کشور می‌گویند ما همه سلیمانی هستیم و ایران پر از سلیمانی‌ها شده؛ همه می‌دانیم که شهید سلیمانی دیگر تکرار شدنی نیست؛ این حس مردم به وجهه شخصی ایشان برنمی‌گردد بلکه به دلیل شخصیت ایشان است.

باقری کنی افزود: وجهه شخصیتی سردار شهید سپهبد سلیمانی از دو منظر قابل بررسی است؛ یکی وجهه جهاد و مقاومت و دیگری وجهه ولایت است که نتیجه جهاد و ولایت، فتح و پیروزی است و اگر در مسیر شهادت هم نصیب شود نوعی پیروزی است، البته هدف تسخیر قله هاست و بالاترین اجر همان است که به شهید داده می‌شود.

وی در مورد وجهه جهاد و مقاومت سردار، گفت: ایشان مدیر جهادی، انقلابی و فرمانده سپاه قدس پاسداران بود، اما باید پرسید که چه چیزی باعث شده که چنین شخصیتی در ذهن مردم ساخته شود؟ در جواب باید گفت ایشان هیچ راهی را بسته نمی‌دید و این باعث گسترش دامنه مقاومت در عرصه‌های مختلف شده بود. همین نگاه جهادی باعث شد ما در جنگ با صدام با وجود اینکه موانع زیادی وجود داشت، پیروز شویم و به یک قدرت بسیار بزرگ در منطقه تبدیل شویم که غربی‌ها آن زمان حتی سیم خاردار را از ما دریغ می‌کردند و اکنون می‌خواهند توان موشکی ما را محدود کنند.

معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه یادآور شد: نکته مهم در عرصه مقاومت این است که شهید سلیمانی نوک پیکان مقاومت در منطقه بود. اکنون پس از چندین سال، دامنه مقاومت در فلسطین، عراق، لبنان، سوریه و یمن گسترده شده و کاری که شهید کرد این بود که با اتکا به برکت دین (که انقلاب اسلامی آن بستر را فراهم کرده بود) این گفتمان را ترویج داد.

وی خاطرنشان کرد: هنر شهید سلیمانی این بود که الگوهای مقاومت را در هر حوزه‌ای در منطقه پایدار کرد. انصارالله یعنی تفکر انقلاب اسلامی در یمن، که نمی‌توان با این تفکر مقابله کرد. پس بحث مقاومت در روحیه شهید سلیمانی بسیار مهم است.

باقری در مورد وجهه ولایی شهید سلیمانی، بیان کرد: شهید در برابر ولایت چیزی نداشت، بعضی‌ها را می‌بینیم که در برابر ولایت قرار می‌گیرند و دیدگاه‌هایی دارند البته نمی‌گویم که باید نگاه کارشناسی نداشت اما نگاه رهبری را باید در نگاه خود تعریف کنند. این در حالی است که شهید به طور خالص این نگاه رهبری را دریافت می‌کرد. شهید سلیمانی نگاه ولایت را در تصمیماتش اجرا و عملیاتی می‌کرد یعنی شرایط را به گونه‌ای نمی‌کرد که ولی بین بد و بدتر یکی را انتخاب کند، بلکه همیشه ولی خود را بین وضعیت خوب و خوب‌تر قرار می‌داد و از خودش چیزی نداشت و عمق نگاه ایشان باعث برکت کارهایش می‌شد.

وی گفت: در طول ۸ سال جنگ تحمیلی و پس از آن گزینه‌های مطلوب را جلوی رهبری قرار می‌داد و اگر بخواهیم به شخصیت سردار سلیمانی احترام بگذاریم باید به باورهایش احترام بگذاریم و راهش را ادامه بدهیم، اینکه فقط از او بگوییم کافی نیست و تا به ولایت می رسند کم می‌آورند، بنابراین شخصیت جهادی و ولایی سردار بسیار مهم‌تر است.

باقری کنی ادامه داد: این دو ویژگی شهید سلیمانی سبب شد که در قله شهید شود و در یک جریان و تنگنا شهید نشود، البته دشمن درست است که درنده خو، ددمنش، خبیث و توطئه‌گر است ولی در شرایطی عمل کرد که سردار سلیمانی همه قله‌ها را فتح کرده بود؛ تبعیت از ولی امر که گزینه‌های خوب و خوب‌تر را برای رهبری فراهم کنیم مسیر سردار سلیمانی بوده و باید ادامه یابد.

وی گفت: سردار در طول ۴۰ سال جهاد، حق جهاد و ولایت را ادا کرد و مدال شهادت به پاس مسیری بود که او طی کرده بود؛ یعنی همان اطاعت از ولی امر. اکنون مردم با کسی تعارف ندارند، ممکن است برخی سیاسیون حرف‌هایی بزنند و اهداف ابزاری داشته باشند اما توده مردم اینگونه فکر نمی‌کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر به بیان خاطره‌ای از فضای میان مردم پس از ترور شهید سلیمانی پرداخت و گفت: با وسیله نقلیه عمومی می‌رفتم که جوانی را دیدم دمغ است، دلیل را پرسیدم او گفت دیگه حالی نمانده، از صبح که خبر شهادت را شنیده‌ایم انگار پدرمان را از دست داده‌ایم. این جوان می‌گفت من سیاسی نیستم و در تظاهرات شرکت نکردم اما امروز می‌گویم «مرگ بر آمریکا»، در واقع ما مردم مدیون شهید سلیمانی‌ها هستیم و ثبات امنیت ما مدیون شهدا است. مشکلات هم داریم گرانی هست ولی به سردار سلیمانی افتخار می‌کنیم.

وی گفت: مردم ملاحظه می‌کنند ولی برخی سیاسیون بنا بر ملاحظات می‌خواهند این مسیر را منحرف کنند، اما باید این مسیر مردم که همان مسیر مقاومت و پایبندی به ولایت است، ترویج پیدا کند.

باقری کنی در بخش دوم سخنان خود در مورد حقوق بین الملل و پاسخ به ترور سردار سلیمانی در مجامع بین‌المللی، گفت: آمریکایی‌ها یک اشتباه راهبردی کردند، اقدام آنها ددمنشانه بود اما آمریکایی‌ها در دوره ترامپ برنامه‌شان این بود که فشار اقتصادی به مردم بیاورند و این فشارها به گونه‌ای باشد که یا نظام جمهوری اسلامی ایران تسلیم این فشارها شود و تن به مذاکره دهد و در آن صورت هرچه بگوید را ایران بپذیرد و یا اینکه نظام را در مقابل مردم قرار دهد و برای افکار عمومی توجیه هم داشته باشند.

وی افزود: آمریکایی‌ها دیدند نظام به صورت مستحکم ایستاده و در عرصه‌های راهبردی مانند هسته‌ای و بازدارندگی نظامی قوی‌تر شده است و نشانی از سستی و نرمش ندارد؛ بنابراین گفتند صف مردم باید از نظام جدا شود چرا که نظام‌ها یا متکی بر مردمند یا متکی بر قدرت‌های دیگر؛ نظام ما متکی بر مردم است و به بیرون هیچ وابستگی ندارد در نتیجه آمریکایی‌ها خواستند بین مردم و نظام فاصله ایجاد کنند که نمونه آن را در دی ماه سال ۹۶، مرداد ۹۷ و جریان اخیری که مردم مطالبه به حق در قضیه بنزین داشتند، این مسیر را دنبال کردند و خوشحال بودند که فشار وارد کردند و راهبردهایشان نتیجه داده است.

باقری گفت: اما پس از ترور سردار سلیمانی دیدیدم که مردم با هر نگاه و هر جریانی که داشته باشند، حتی اگر با نظام زاویه هم داشته باشند چون شهید سلیمانی اسطوره ملی است با هم یکی شدند و هر که در این جریان سر خم نکند باید به ایرانی بودنش شک کرد. بنابراین راهبرد اصلی آمریکایی‌ها شکست خورد و به جای انفکاک، انسجام و همبستگی رخ داد.

وی تصریح کرد: آنها تصور می‌کردند که اگر سردار شهید سلیمانی را بزنند همه چیز تمام می‌شود. اما نمی‌دانستند که شهید برآمده از متن مردم است، یک پاسدار معمولی که از پایین به بالا رفته و فرمانده شده است و برای همین است که مردم امروز اینگونه برایش زجه می‌زنند. آمریکایی‌ها تصور می‌کردند با شهادت سردار سلیمانی جریان مقاومت ابتر می‌ماند و خللی بر حلقه‌های مقاومت ایجاد می‌شود اما نشد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و حقوق بشر قوه قضائیه، گفت: ما به عنوان جمهوری اسلامی تمام مسئولیت حادثه را متوجه رژیم آمریکا می‌دانیم. ترامپ شنیع‌ترین و منفورترین فرد نزد مردم ما، مسلمانان و آزادگان است، اما نباید رژیم آمریکا را یک طرف و ترامپ را در طرف دیگر قرار دهیم اینها یکی هستند و ما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند از آنها انتقام سخت می‌گیریم.

وی افزود: انتقام دو وجه دارد؛ یکی انتقام ما و یکی انتقام جریان مقاومت است. شبکه مقاومت اختیارش با خودش است که همه جا گسترده است و در گفته‌های رهبری هم به آن اشاره شد و بنابر مصلحت خودشان تصمیم می‌گیرند چرا که سردار سلیمانی اختصاص به ایران ندارد و متعلق به همه جریان مقاومت است.

دبیر ستاد حقوق بشر در خصوص انتقام ایران، گفت: قدرت‌های بزرگ همیشه در مقابل اقدامات علیه خود سنجیده رفتار می‌کنند. ابزارهایی که جمهوری اسلامی دارد برای واکنش گسترده است و در شرایط و زمان مناسب انتقام سخت را خواهد گرفت و بنابر مصلحت، مقام‌های ذی ربط و مربوطه تشخیص خواهند داد که چگونه انتقام خود را بگیریم. همه ما باید در مسیری که رهبری اعلام کرده حرکت کنیم و هرچه قدر دشمن تصور کند که ما را شکست می‌دهد قطعاً موفق نمی‌شود چون مردم انسجام دارند و به دشمن اجازه نمی‌دهند خطای دیگری کند.

وی در پایان اظهاراتش تأکید کرد: این انسجام باید ذیل پرچم رهبری باشد و سردار سلیمانی در ایران نه تنها از بین نرفته بلکه تکثیر هم شده است.
 

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)