میرنیوز

انجام کارآزمایی بالینی روی دو داروی گیاهی مؤثر در کرونا/ فروش آن‌لاین هرگونه دارو غیرمجاز است

 انجام کارآزمایی بالینی روی دو داروی گیاهی مؤثر در کرونا/ فروش آن‌لاین هرگونه دارو غیرمجاز است 2020-04-08T15:31:05+04:30

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر محمد رضا شمس اردکانی، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و حسین رضایی‌‌زاده رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران به رفع ابهامات و سؤالات در زمینه طب سنتی و کرونا پرداختند.

اردکانی در این گفت‌وگو با بیان اینکه "در پی شیوع ویروس کرونا دفتر طب سنتی و مکمل وزارت بهداشت ویدئوکنفرانسی با مسئولین طب سنتی چین و سازمان جهانی بهداشت برگزار کردیم"، اظهار کرد: به این نتیجه رسیدیم که طب سنتی تا 90 درصد توانسته است کنار طب کلاسیک به بهبودی بیماران کرونا کمک کند و ما نیز از وزیر بهداشت درخواست کردیم که طب سنتی نیز کنار طب نوین به معالجه بیماران کرونا بپردازد؛ بر همین اساس برخی فرمول‌‌هایی که همکاران در دانشکده‌‌های طب سنتی و حتی خارج از آن ارائه کردند و بدون اینکه پروتکل‌‌های طب نوین قطع شود با گرفتن مجوزهای لازم و کد اخلاق به بیمارستان‌‌ها ورود پیدا کردند.

وی افزود: کاری که در زمینه طب سنتی در بالین بیماران کرونا انجام می‌‌شود باید از طریق وزارت بهداشت تأیید شود و در غیر این صورت هم سردرگمی مردم و هم بیهودگی کار را به‌دنبال خواهد داشت.

اردکانی خاطرنشان کرد: دو داروی طب سنتی با اخذ کد اخلاق در دانشکده‌‌ها در حال انجام آزمایشات بالینی هستند که تا حالا نتایج خوبی داشته است و مرجع هرگونه اظهار نظری در زمینه دارو و درمان وزارت بهداشت است که نتایج اثربخشی داروهای سنتی توسط وزارت بهداشت در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

آتش‌زدن کتاب در سابقه تاریخی اسلام و ایران نیست

مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات اشتباه صورت‌گرفته از سوی برخی مدعیان طب سنتی خاطرنشان کرد: اقدام نابخردانه‌‌ای که در قالب آتش زدن کتاب صورت گرفت، هیچ توجیهی ندارد و آتش زدن یک کتاب در سابقه تاریخی ایران و اسلام وجود ندارد. این خود مردم هستند که باید تشخیص بدهند مرجع تجویز دارو و روش‌‌های درمانی طب سنتی آن هم با وجود این‌همه منبع غنی و دانشکده و سلامتکده طب سنتی چه افرادی هستند.

تقویت سیستم ایمنی از بهترین راهکارهای  پیشگیری از کرونا

اردکانی با تأکید به اینکه تقویت سیستم ایمنی از بهترین راه‌‌های پیشگیری از کروناست، یادآور شد: هیچ‌کس به‌جز پزشک حق ندارد دارو تجویز کند و هیچ‌کس نباید به‌جز داروخانه دارو توزیع کند. اصلاح سبک زندگی در زمینه تغذیه و خواب مناسب و استفاده از غذاهایی که هضم آنها آسان است کنار استراحت و انجام ورزش مناسب با هر فرد می‌‌تواند بر بالابردن سطح ایمنی مؤثر باشد.

400 فارغ‌‌التحصیل طب سنتی 

اردکانی با اعلام اینکه "نزدیک به 400 فارغ‌‌التحصیل طب سنتی در کشور داریم"، اظهار کرد: تعدادی دانشجوی طب سنتی در داروسازی سنتی نیز داریم؛ پروتکل‌‌هایی که از طرف دفتر طب سنتی و مکمل تدوین شده‌‌اند در سایت وبدا قرار دارند و مورد استقبال مردم قرار گرفته‌‌اند.

رضایی‌زاده با بیان اینکه چینی‌‌ها معتقد بودند بیش از 90 درصد بهبودیافتگان کرونا با استفاده از ترکیب طب سنتی چینی و رایج بهبود یافته بودند، اظهار کرد: سبک زندگی می‌‌تواند در این شرایط ویژه مؤثر و دارای اهمیت باشد.

وی تأکید کرد: ادعاهایی که بعضاً مطرح می‌‌شود و شماره تلفن‌‌هایی که از افراد بهبودیافته در فضای مجازی منتشر و ادعا می‌‌شود که با طب سنتی بهبود یافته‌‌اند از لحاظ علمی صحیح نیستند و یا حداقل نمی‌‌تواند به همه مردم تعمیم داد؛ زمانی می‌‌توان درباره یک دارو ادعای درمانی کرد که اثر آن روی سایر گروه‌‌هایی که به‌صورت کنترل‌شده مورد کارآزمایی بالینی قرار می‌‌گیرند مقایسه شود؛ بنابراین تا زمانی که این مقایسه اتفاق نیفتد بر اساس یک گزارش موردی و کیس ریپورت، نمی‌‌توان این ادعا را تأیید و برای عموم بیماران تجویز کرد.

رضایی‌زاده افزود: افراد مدعی درمان کرونا به‌جای اینکه وقت خود را صرف این کار کنند که گزارش‌‌های موردی را تبلیغ ‌‌کنند، نتایج مطالعات خود را در مراکز دانشگاهی به ثبت برسانند و اثربخشی آن را ثابت کنند، آنچه مورد تأیید دفتر طب ایرانی است راهنمای بالینی خودمراقبتی است که در سایت وبدا (وزارت بهداشت) قرار داده شده است.

وی ادامه داد: هیچ جای دنیا کسی نمی‌‌تواند داروی طب سنتی را مستقلاً برای درمان کرونا مورد استفاده قرار دهد و شواهد علمی که چینی‌‌ها داشتند این بود که در مراکزی که از "روش‌‌های طب سنتی کنار طب رایج" استفاده می‌‌شد، کمترین میزان مرگ‌ومیر و بهترین کیفیت زندگی بیماران را داشتند و در شرایط فعلی و بر اساس شواهد موجود هیچ‌کس نمی‌‌تواند ادعا کند که به‌تنهایی از طب سنتی و گیاهی برای درمان کرونا استفاده کند.

مواد مخدر تأثیری بر کرونا ندارد

وی اضافه کرد: برخی اظهار نظرها در خصوص تأثیر مواد مخدر و سیگار بر پیشگیری و درمان کرونا مطرح شده بود که این ادعاها هیچ پایه علمی ندارد؛ بر اساس شواهد علمی موجود، اعتیاد به هرگونه مواد مخدر یا سیگار هیچ تأثیری بر پیشگیری و درمان کرونا در افراد ندارد.

فروش آن‌لاین دارو غیرمجاز است

رضایی‌زاده با تذکر اینکه فروش دارو به‌شکل آن‌لاین غیرمجاز است، تصریح کرد: حتی داروهای رسمی نیز نباید آن‌لاین فروخته شوند فقط داروخانه‌‌های رسمی که به‌صورت آن‌لاین مجاز به فروش دارو هستند توسط وزارت بهداشت تأیید می‌‌شوند و مردم باید بدانند که فروش هرگونه دارو توسط افراد به‌صورت آن‌لاین غیرمجاز است.

وی در خصوص نظارت بر عطاری‌‌ها خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا عطاری‌‌ها به‌عنوان مرکز عرضه گیاهان دارویی ساماندهی می‌‌شوند و این عطاری‌‌ها محل تجویز دارو، تشخیص بیماری و تجویز داروهای گیاهی شناخته نمی‌‌شوند؛ متأسفانه این موضوع در ایران ساماندهی نشده است، وزارت بهداشت صادرکننده مجوز کسب این عطاری‌‌ها نیست و این مسئولیت به‌عهده وزارت صمت است؛ بنابراین دخالت و نظارت بر این مراکز برای وزارت بهداشت سخت است و امیدواریم در مجلس شورای اسلامی این اختلافات بین دو وزارتخانه حل شود تا بتوانیم عطاری‌‌ها را ساماندهی کنیم.

توسعه آکادمیک طب سنتی در دستور کار وزارت بهداشت

رضازاده در پاسخ به این سؤال که "چه برنامه‌‌هایی برای جلوگیری از سوءاستفاده از طب سنتی دارید؟" ابراز کرد: مهمترین اولویت ما توسعه آکادمیک طب سنتی در وزارت بهداشت است؛ در برهه‌‌هایی از زمان افرادی ظهور پیدا می‌‌کنند که نوعی ازهم‌گسیختگی روان و گفتار دارند و فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم با طب اصیل دانشگاهی می‌‌تواند به جایگاه طب سنتی کمک کند و این طب باید در تعامل با طب رایج باشد نه در تقابل با آن؛ در کشورهای توسعه‌یافته نیز همین اتفاق افتاده است و طب فراگیر به‌معنی طبی است که از همه ظرفیت‌ها به‌شرط ایمنی و اثربخشی لازم کنار پزشکی رایج استفاده کند؛ مهمترین توانمندی طب سنتی نسبت به پزشکی رایج تأکید بر سبک زندگی سالم برای پیشگیری از بیمارشدن است.

وی ادامه داد: در بدو شروع بیماری کرونا، پزشکان متخصص طب سنتی کنار سایر پزشکان به مداوای بیماران کرونا پرداختند و این افراد به‌‌عنوان پزشک متخصص طب ایرانی در چند مرکز با همکاری وزارت بهداشت مداخلات غیردارویی و پژوهش‌‌هایی انجام می‌‌دهند و با توجه به اینکه تعداد متخصصین طب سنتی کم است این حضور خیلی به چشم نمی‌‌آید اما این افراد در چند بیمارستان در شهرهای مختلف در حال خدمت هستند.

طب اسلامی نداریم

رضایی‌زاده در خصوص طب اسلامی گفت: در زمینه طب اسلامی با مراجع عظام مشورت شد و آنها ابراز کردند که طب اسلامی با این تعاریفی که در حال حاضر از آن در جامعه وجود دارد، نداریم، آموزه‌های اسلامی داریم که جای تحقیق و پژوهش دارد تا ببینیم که آیا این آموزه‌ها قابلیت تعمیم به همه افراد جامعه را دارند یا خیر و اگر منظور از طب اسلامی طب سنتی است که در دوران شکوفایی اسلام به اوج خود رسید این واژه صحیح است اما اگر مدعیان طب اسلامی، مدعی طب سنتی به‌صورت مستقل ‌شوند، هیچ شاهد و روایتی برای این امر نداریم و علما هم در این زمینه واکنش نشان داده‌اند.

برخی مدعیان طب سنتی متواری هستند

رضایی‌زاده در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت روازاده اظهار کرد: آقای روازاده پزشک عمومی است و حدود یک سال اخیر به‌خاطر برخی تخلفات پزشکی از طرف سازمان نظام پزشکی، منع طبابت شده و پروانه او باطل شده بود و به‌تازگی به طبابت بازگشته است. ادعاهایی که در فضای مجازی مطرح می‌شود یا باید بخش حقوقی وزارت بهداشت نسبت به آن اقدام کند یا باید شاکی خصوصی وجود داشته باشد.

رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در مواردی که تشویش اذهان عمومی صورت گرفته است، دستور بازداشت صادر شده است. برخی افراد هم در این زمینه متواری هستند و به آنها دسترسی پیدا نشده که بازداشت شوند؛ سیستم جدید قوه قضاییه هم به این موضوع حساسیت دارد و امیدواریم با مواردی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد یا باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود، برخورد جدی انجام شود.

 

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)