میرنیوز

ثبات در کابل را به مثابه ثبات در تهران می دانیم‌

ثبات در کابل را به مثابه ثبات در تهران می دانیم‌ 2022-03-23T17:39:29+04:30

به گزارش ایسنا، متن سخنرانی سعید خطیب زاده سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست وزیران امورخارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در پاکستان به شرح زیر است:


بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب العالمین و الصلوة و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین صحبه منتجبین

عالیجناب آقای قریشی وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان،
وزرای محترم امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی،
جناب آقای حسین ابراهیم طه دبیر کل محترم سازمان همکاری اسلامی،
عالیجنابان،
خانم ها و آقایان،

شرکت در این نشست مهم و حضور در جمع وزرای امور خارجه و مقامات بلندپایه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی باعث افتخار است. فرصت را غنیمت شمرده هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال کشور دوست و برادر پاکستان را تبریک گفته و از برادران عزیز پاکستانی به ویژه دوست و همکار عزیزم آقای شاه محمود قریشی وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان برای میزبانی صمیمانه و استقبال گرم از اینجانب و هیات همراه تشکر و قدردانی نماییم.
 
عالیجنابان،
ناامنی و بی ثباتی در منطقه غرب آسیا در بحران فلسطین و اشغال سازمان یافته سرزمین فلسطین توسط صهیونیست ها که می توان از آن به عنوان دیرینه ترین و پیچیده ترین بحران نظام بین المللی نام برد، ریشه دارد.

به عنوان نماینده یکی از کشورهای بنیان گذار سازمان همکاری اسلامی نیازی به تذکر این نکته نمی بینم که بنیاد این سازمان بر آرمان فلسطین نهاده شده است و به همین دلیل، بازگشت تمامی فلسطینیان به سرزمین آباء و اجدادی خود و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی همیشگی قدس شریف همچنان باید به عنوان بالاترین اولویت کاری آن مطرح و دستیابی به این هدف والا باید سرفصل کلیه اقدامات ما باشد.

مایه ناخشنودی عمیق است که باوجود تلاش بیش از 50 ساله این سازمان، مردم فلسطین کماکان از تداوم اشغال بیرحمانه سرزمین های خود رنج می‌برند و از بدیهی ترین حقوق بنیادین بشر محروم هستند.
یکی از تاسف‌بارترین تحولات سال های اخیر این است که سیاست های مزورانه رژیم صهیونیستی و قدرت اصلی حامی آن ایالات متحده آمریکا در امر پیشبرد سیاست استعماری عادی‌ سازی با کشورهای اسلامی با تمایل و استقبال برخی از اعضای سازمان روبرو بوده و این امر زنگ خطر را برای دغدغه مندان وحدت و سعادت امت اسلامی به صدا درآورده است. این در حالی است که سازمان همکاری اسلامی پیوسته کلیه اشکال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را قاطعانه رد کرده و شورای وزیران امور خارجه سازمان در قطعنامه های مکرر خود در برهه‌های زمانی گوناگون ضمن محکوم نمودن عادی سازی روابط با این رژیم، از جمله خواهان اعمال تحریم علیه خاطیان و حتی تعلیق عضویت کشورهای عضوی شده است که قطعنامه‌های سازمان در این زمینه را نادیده می گیرند. از این رو لازم است سازمان همکاری اسلامی ضمن تاکید بر موضع همیشگی خود دایر بر مخالفت جدی با هرگونه اقدام سازشکارانه در امر پیشبرد سیاست منحوس عادی سازی، همچنین اقدامات ملموسی را علیه این آفت وحدت‌ و سعادت امت اسلامی اتخاذ و از نفوذ بیشتر رژیم صهیونیستی در  جهان اسلام جلوگیری نماید.

تجربه تاریخی سازشکاران گواهی می دهد که رژیم صهیونیستی در قبال فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی جز هویت زدایی، تجزیه و اشغال گری، ناامنی و زوال و نابودی برای هم پیمانان مسلمان خویش هدف دیگری نداشته است و  شرنگ تلخ خیانت به قدس شریف و دین مبین اسلام را اول از همه این سازشکاران چشیده اند.


بدانیم که عادی سازی روابط با این رژیم غاصب، ظلمی آشکار به مردم مظلوم فلسطین است و تقویت این روند، رژیم صهیونیستی را در امر هجمه بیشتر به حاکمیت متزلزل فلسطینیان بر مناطق متخلخل کنونی تحت مدیریت آنان تشجیع خواهد نمود تا در نهایت هدف اصلی خود یعنی غصب کامل فلسطین و تشکیل دولت از نیل تا فرات را عملی سازد. جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد که این خواب صهیونیست ها و هم پالکی های آنان تعبیر خوشی برای آنان‌ نخواهد داشت و به فضل و اراده الهی، جهان به زودی زود استقرار دولت اسلامی فلسطین در قدس شریف را جشن خواهند گرفت.

جمهوری اسلامی ایران معتقد است که تعیین سرنوشت فلسطین باید به دست ساکنان بومی این سرزمین سپرده شود. بر این اساس، جمهوری اسلامی ایران طرح چهار ماده ای " برگزاری همه پرسی ملی در فلسطین" را پیشنهاد داده که در دبیرخانه سازمان ملل متحد به ثبت رسیده است. تردیدی نیست که پایان حیات کیان صهیونیستی در فلسطین نه از طریق یک راه حل نظامی یا با اجرای ابتکارات سیاسی از پیش شکست خورده بلکه با برگزاری همه پرسی واقعی با شرکت کلیه مردم ساکن در مناطق اشغالی فلسطین و تمامی آوارگان فلسطینی به ناحق رانده شده از سرزمین خویش با هر مذهب و پیشینه سیاسی محقق خواهد شد.

آقای رئیس،
امروزه افغانستان با هم آیند بحران های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و انسانی مواجه است که نتیجه بلافصل سیاست های نادرست و اقدامات غیر مسئولانه و نسنجیده یکجانبه آمریکا طی دو دهه گذشته می باشد. جمهوری اسلامی ایران ثبات در کابل را به مثابه ثبات در تهران دانسته  و تمامی مساعی خود را برای ایجاد و تثبیت صلح و آرامش در افغانستان پیش و پس از سقوط دولت پیشین مبذول داشته است. راه برون رفت افغانستان از وضعیت کنونی آن بهره گیری از تمامی ظرفیت های انسانی آن کشور از طریق کمک به تشکیل یک دولت فراگیر با مشارکت تمامی گروه های سیاسی و قومی افغانی است.

غرب با اعمال سیاست قحطی و گرسنگی آسیب فاجعه باری به بار آورده است. فقر و ناامنی ناشی از تحولات سیاسی اخیر در کنار بحران انسانی ناشی از وضعیت بغرنج اقتصادی آن کشور که با مصادره دارایی های مردم افغانستان توسط اشغالگران تشدید گردید، موجب مهاجرت گسترده به کشورهای همسایه از جمله جمهوری اسلامی ایران شده است. ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بغرنج اقتصادی و انسانی افغانستان بر این باور هستیم که شرایط کنونی بستر مناسبی برای سوءاستفاده گروه های تروریستی به ویژه داعش در افغانستان برای جذب نیرو ایجاد نموده که نیازمند همگرایی دولت‌های منطقه برای ارسال کمک های بشردوستانه با هدف بهبود وضعیت انسانی و مساعدت به هیات سرپرستی موقت جهت مبارزه جدی با گروه تروریستی تکفیری داعش می باشد. جمهوری اسلامی ایران ضمن همراهی و همدلی کامل با مردم افغانستان در این شرایط دشوار، هیت حاکمه سرپرستی موقت را به تشکیل دولت فراگیر و ایفای تعهدات شناسایی شده بین المللی از جمله رعایت حقوق زنان و کودکان ترغیب نموده و بر اساس تحلیل های برآمده از پایش منظم رفتار آن گروه با مردم افغانستان و تعامل آن با گروه های مختلف قومی و سیاسی در تشکیل دولت فراگیر مستقل، روابط خود را تنظیم خواهد کرد .

تهدیدات امنیتی فراروی جهان اسلام هر روز در شکل جدیدی ظاهر شده و تروریسم تکفیری مولود و مورد حمایت غرب، همچنان در منطقه ما قربانی می گیرد. اقدام ددمنشانه منجر به فاجعه دردناک انفجار در نمازجمعه مسجد "کوچا ریسالدار" در پاکستان که منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از نمازگزاران بی گناه شد، موجب تاسف و اندوه فراوان گردید. ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده های داغدار، این جنایت هولناک که وحدت اسلامی را نشانه رفته است، محکوم می کنیم. همکاری و مشارکت سازمان همکاری اسلامی و اعضای آن در جهت مقابله با پدیده شوم تروریسم و حمایت از تلاش‌های دولت پاکستان در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است.
 همچنین از دولت محترم پاکستان مؤکداً می خواهیم در جهت تضمین حمایت از مردم بی پناه – به ویژه اقلیت های مذهبی – در مقابل ظلم و جنایت گروه های تروریستی تکفیری چاره اندیشی نموده و اقدامات پیشگیرانه لازم را در این زمینه در نظر بگیرد تا بیش از این حملات خشونت بار و وحشیانه گروه های افراطی به اجتماعات مذهبی را شاهد نباشیم.
 
در مورد سوریه، ما از تحولات مثبت اخیر در روابط جمهوری عربی سوریه و برخی کشورهای منطقه استقبال می کنیم.

جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت از ضرورت تامین امنیت و رفاه کامل مردم سوریه، حملات نظامی رژیم صهیونیستی اسرائیل علیه سوریه از جمله آخرین حمله در حومه شمالی دمشق را که منجر به خسارات انسانی شد، به شدت محکوم می‌کند.

همکاران عزیز،
جمهوری اسلامی ایران همواره از حل و فصل اختلافات و مسایل مربوط به کشورهای عضو سازمان از طریق گفت و گو و کاربست روش های مسالمت آمیز حمایت کرده است.  به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نشست ارزشمند مایلم بر اهمیت حل مساله کشمیر از طریق توسل به گفتگو و ابزارهای دیپلماتیک تاکید کنم.  ایران آمادگی کامل خود را برای ارائه تمامی ظرفیت های خویش به طرفین به منظور  کمک به حل این مساله اعلام می‌کند.

آقای رئیس،
عالیجنابان،
دستیابی به آینده درخشان و شکوفایی امت اسلامی تنها از طریق تحقق وحدت، همگرایی و افزایش مشارکت میان مسلمانان و کشورهای اسلامی امکان پذیر است. این موضوع باید به عنوان مهمترین هدف راهبردی جهان اسلام مورد عنایت ویژه سازمان همکاری اسلامی قرار گیرد. تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و زیرساخت‌های اقتصادی و تجاری آن از جمله «کومسک» نیاز امروز کشورهای اسلامی است. جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت از این همکاری‌ها معتقد است هدف غایی این امر باید کمک به توسعه پایدار اعضا بر اساس مشارکت فراگیر و منافع متقابل آنها باشد. مایل هستم اعلام نمایم که جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی آمادگی خود را برای اجرای نظام و ترجیحات تجاری میان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (TPS/OIC)  اعلام کرده‌است که از ابتدای ژوئیه 2022 به مرحله اجرا  گذاشته خواهد شد. دفتر هماهنگی «کومسک» اعلام کرده است که با اجرایی شدن نظام مذکور، می توانیم شاهد افزایش هرچه بیشتر مبادلات تجاری میان کشورهای اسلامی باشیم. همچنین توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در مقابله با بحران همه گیری ویروس کرونا از جمله تولید واکسن امکان به اشتراک گذاشتن با سایر کشورهای اسلامی را دارد. امیدواریم که با تسهیل شرایط حضور نمایندگان کشورمان نزد سازمان همکاری اسلامی و با همکاری مسئولانه سازمان و مقامات کشور میزبان شاهد اتخاذ گام‌های عملی در جهت توسعه همکاری و همدلی میان اعضا باشیم.
 
در پایان ضمن گرامیداشت شهدای حادثه منا، امیدواریم که با کاهش همه گیری بیماری کرونا و تامین ایمنی کافی برای جامعه بشری در مقابل این ویروس مخرب، بار دیگر جلوه وحدت مسلمانان در مراسم حج ابراهیمی را شاهد باشیم. همچنین آرزومندم که این نشست بتواند نقش مهم خود را در تحکیم همبستگی و اتحاد میان ملت های مسلمان در راستای مسیر درخشان به انزوا کشاندن و شکست نهایی اشغال گر قدس شریف، آزادی کامل قلمرو سرزمین های فلسطینی – اسلامی تحت سیطره صهیونیسم و تشکیل دولت مستقل فلسطین در سراسر قلمرو فلسطین به مرکزیت قدس شریف ایفا نموده و همچنین گامی مؤثر در کاهش مشکلات و آلام برادران افغان ما بردارد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای یافتن رئیس‌جمهور

 استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای یافتن رئیس‌جمهور
2024-05-20T00:18:33+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر اعزام یگان‌های استانی و تیپ ویژه صابرین برای عملیات جستجوی رئیس جمهور و هیئت همراه، از منورهای مه‌شکن برای یافتن آنها ا...

تماس تلفنی رشید با مخبر: برای سلامتی رئیسی دعا می‌کنیم

 تماس تلفنی رشید با مخبر: برای سلامتی رئیسی دعا می‌کنیم
2024-05-20T00:18:33+03:30
رئیس جمهور عراق در گفتگو با محمد مخبر گفت: برای سلامتی رئیس جمهور ایران نماز و دعا می‌خوانیم و امیدواریم هر چه زودتر ایشان از این حادثه با صحت و سلامت عبور ...

پوتین اخبار حادثه بالگرد رئیسی را با حساسیت دنبال می‌کند

 پوتین اخبار حادثه بالگرد رئیسی را با حساسیت دنبال می‌کند
2024-05-20T00:18:32+03:30
دستیار ویژه پوتین در تماس با معاون اول رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور روسیه با حساسیت فوق العاده اخبار سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند.

پیام حداد عادل در پی وقوع حادثه برای رئیس جمهور

 پیام حداد عادل در پی وقوع حادثه برای رئیس جمهور
2024-05-19T23:25:32+03:30
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پی وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور پیامی صادر کرد.

ولایتی: برای سلامتی آقای رئیسی دعا می‌کنیم

 ولایتی: برای سلامتی آقای رئیسی دعا می‌کنیم
2024-05-19T23:25:32+03:30
مشاور رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: امیدوارم هرچه زودتر آقای رئیسی و هیات همراه ایشان به سلامت به آغوش ملت بازگردند.

حضور نیروهای تیپ ۲۵ نزاجا برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور

 حضور نیروهای تیپ ۲۵ نزاجا برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور
2024-05-19T23:12:13+03:30
تیپ ۲۵ تکاور نیروی زمینی ارتش برای کمک به جستجوی بالگرد رییس جمهور‌ در منطقه آذربایجان شرقی حضور یافت.

حسن خمینی: برای سلامتی رئیس‌جمهور دعای توسل بخوانید

 حسن خمینی: برای سلامتی رئیس‌جمهور دعای توسل بخوانید
2024-05-19T23:12:13+03:30
تولیت حرم امام خمینی(ره) درخواست کرد به امید ختم بخیر شدن این سانحه و سلامتی رییس‌جمهور و همراهان، دعای توسل خوانده شود.

انشاالله خبر سلامتی رئیس جمهور قلوب ملت ایران را شادمان کند

 انشاالله خبر سلامتی رئیس جمهور قلوب ملت ایران را شادمان کند
2024-05-19T23:12:12+03:30
سخنگوی شورای نگهبان نسبت به سانحه فرود سخت بالگرد رئیس جمهور واکنش نشان داد.

اجتماع مردم برای سلامتی رئیس جمهور در میدان ولیعصر(عج) تهران

 اجتماع مردم برای سلامتی رئیس جمهور در میدان ولیعصر(عج) تهران
2024-05-19T23:12:11+03:30
عده‌ای از مردم و دانشجویان برای دعا جهت سلامتی رئیس جمهور در میدان ولیعصر تهران تجمع کرده‌اند.

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:12:09+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

اعزام تیپ‌ صابرین سپاه برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور

 اعزام تیپ‌ صابرین سپاه برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور
2024-05-19T22:58:36+03:30
تیپ نیروهای ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه برای کمک به جستجوی بالگرد رییس جمهور‌ عازم منطقه شد.

روحانی: برای رئیس‌جمهور و همراهانشان آروزی سلامتی دارم

 روحانی: برای رئیس‌جمهور و همراهانشان آروزی سلامتی دارم
2024-05-19T22:58:36+03:30
رئیس جمهور سابق اظهار داشت: صمیمانه امید دارم آقای رئیسی هرچه زودتر به آغوش ملت بازگردند.

جلسه دولت به ریاست مخبر برگزار شد

 جلسه دولت به ریاست مخبر برگزار شد
2024-05-19T22:58:35+03:30
در جلسه امروز هیئت دولت، با دستور معاون اول اعضای جلسه مسئول پیگیری امور محوله شدند.

قالیباف: برای سلامتی آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم

 قالیباف: برای سلامتی آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم
2024-05-19T22:58:35+03:30
رئیس مجلس در پی حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور نوشت: برای سلامتی خادم‌الرضا علیه‌السلام، ریاست محترم جمهوری، جناب آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم. خداوند ...

اینفوگرافی بالگرد حامل رئیس‌جمهور؛ بل ۲۱۲

 اینفوگرافی بالگرد حامل رئیس‌جمهور؛ بل ۲۱۲
2024-05-19T22:58:35+03:30
بالگرد حامل رئیس جمهور و هیئت همراه که ظهر امروز در مسیر بازگشت به تبریز در حوالی ورزقان دچار سانحه شد از نوع بل ۲۱۲ بود.

منصوری: دو نفر از بالگرد رئیسی با ما ارتباط گرفتند

 منصوری: دو نفر از بالگرد رئیسی با ما ارتباط گرفتند
2024-05-19T22:58:34+03:30
معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: با یکی از سرنشینان بالگرد رئیس‌جمهور و کادر پرواز ارتباط برقرار شده که نشان می‌دهد میزان سختیِ حادثه خیلی بالا نبوده؛ چون دو تن...

امام خامنه‌ای:امیدواریم رئیس جمهور به آغوش ملت برگردند

 امام خامنه‌ای:امیدواریم رئیس جمهور به آغوش ملت برگردند
2024-05-19T22:58:34+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و ...

درس علوم و معارف دفاع مقدس باید حضوری و الزامی باشد

 درس علوم و معارف دفاع مقدس باید حضوری و الزامی باشد
2024-05-19T20:32:01+03:30
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: درس علوم و معارف دفاع مقدس باید دو واحدی، مستقل، حضوری و الزامی باشد.

تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در دستور کار مجلس

 تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در دستور کار مجلس
2024-05-19T20:32:01+03:30
رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی ،آب ، منابع طبیعی و محیط زیست در تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه در دستور کار نمایندگان در جلسه علنی امروز ق...

درخواست پورابراهیمی برای برگزاری جلسه درباره بورس

 درخواست پورابراهیمی برای برگزاری جلسه درباره بورس
2024-05-19T20:32:00+03:30
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی امروز خواستار برگزاری جلسه فوق‌العاده برای بررسی وضعیت بازار سرمایه در هفته جاری شد.

ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران درباره سیل خراسان رضوی

 ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران درباره سیل خراسان رضوی
2024-05-19T20:32:00+03:30
رئیس مجلس گفت: ضروری است علاوه بر تسریع در رسیدگی به مجروحان حادثه سیل استان خراسان رضوی و پیگیری روند درمان کامل آنها، نسبت به جبران خسارت‌های وارد آمده به...

سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است

 سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است
2024-05-19T20:31:59+03:30
بهادری جهرمی گفت: قانون اساسی کشورمان متولی امور داخلی مجلس را مشخص کرده که در صلاحیت خود نمایندگان است و دولت همچون گذشته با مجلس در چارچوب اصول قانون اساس...

ارجاع تأسیس سازمان حفاظت قوه قضائیه به کمیسیون امنیت ملی

 ارجاع تأسیس سازمان حفاظت قوه قضائیه به کمیسیون امنیت ملی
2024-05-19T20:31:58+03:30
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با ارجاع طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه جهت بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مواف...

سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب

 سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب
2024-05-19T20:31:58+03:30
قدرت نهفته و آشکار در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای ایران به‌گونه‌ایست که منجر به تنظیم مناسبات بر اساس عزت کشور خواهد شد. بدیهی است خروجی این دیپلماسی ایجاد امنیت...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T20:31:58+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

حضور ناو بالستیک‌زن سپاه در نزدیکی جزیره دیگو گارسیا

 حضور ناو بالستیک‌زن سپاه در نزدیکی جزیره دیگو گارسیا
2024-05-19T20:31:57+03:30
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: ناو شهید مهدوی برای نخستین مرتبه تا نزدیکی جزیره دیگو گارسیا که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، پیش رفت.

دهقان: یک‌ مرحله‌ای شدن انتخابات مجلس نیازمند بررسی است

 دهقان: یک‌ مرحله‌ای شدن انتخابات مجلس نیازمند بررسی است
2024-05-19T20:31:57+03:30
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: من نمی‌گویم که انتخابات باید یک‌مرحله‌ای شود اما این ایراد، , وارد است که یک فرد در مرحله‌ی اول، رای رأی بیشتری داشته و در مرحله...

سردار سلامی: اسرائیل چیزی جز منطق زور را نمی‌فهمد

 سردار سلامی: اسرائیل چیزی جز منطق زور را نمی‌فهمد
2024-05-19T20:31:57+03:30
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان عملیات وعده صادق از دید ما یک عملیات محدود بود."، عنوان کرد: هدف از این عملیات ضربه‌زدن به دو نقطه با تع...

اختصاصی | ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان

 اختصاصی | ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان
2024-05-19T20:31:57+03:30
اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در اولین جلسه ششمین دوره این مجلس انتخاب خواهند شد.

وحیدی: منتظر رسیدن نیروهای امداد به محل سانحه هستیم

 وحیدی: منتظر رسیدن نیروهای امداد به محل سانحه هستیم
2024-05-19T20:31:56+03:30
وزیر کشور گفت: رئیس‌جمهور با همراهان در مسیر برگشت با چند بالگرد بر بودند که یکی از بالگردها بر اثر بدی هوا و وضعیتی که در منطقه بوده، مجبور به فرود سخت می‌...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)