میرنیوز

امروز زمان دامن زدن به شکاف بین دولت و مردم نیست/ همه باید برای مقابله با کرونا به میدان بیایند

امروز زمان دامن زدن به شکاف بین دولت و مردم نیست/ همه باید برای مقابله با کرونا به میدان بیایند 2020-03-29T09:46:08+04:30

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت همکاری تمام بخش ها و افراد برای مقابله با کرونا، بیان کرد: از زمانی که وزارت بهداشت تقریبا دو روز مانده به انتخابات مجلس اعلام کرد که کرونا وارد ایران شده و استان قم درگیر مقابله با کرونا است، انتقادات از دولت آغاز شد اما در آن زمان انتقادات بر روی این بود که چرا دولت در آستانه انتخابات این مسئله را اعلام کرده و دولت نیز در پاسخ  اعلام کرد که به خاطر حمایت از سلامت مردم این کار صورت گرفته است. 
وی در ادامه اظهار کرد: بعد از برگزاری انتخابات، انتقادات در سطوح دیگری نسبت به دولت شروع شد. جدای افرادی که از لحاظ سیاسی از ابتدا مخالف مواضع دولت بودند ما شاهد هستیم که افراد دیگری وارد میدان شده و کسانی که پیش از این حامی دولت بودند، اکنون منتقد هستند. به عنوان مثال آقای عباس عبدی مطرح کرده ویروس کرونا کار آیی حکم رانی در ایران را به چالش کشیده است و از دولت و حکومت نیز انتقاد می کنند که قادر به اتخاذ یک تصمیم جدی نیست چراکه هر تصمیمی باید با حمایت مردم همراه باشد و حمایت مردم نیاز به اعتماد مردم نسبت به حکومت دارد و ایشان معتقد است که اکنون در کم ترین میزان خود قرار دارد در حالی که در واقعیت این گونه نیست. 
 
نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر آقای تقی آزاد ارمکی پارا فراتر گذاشته و می گوید نظام سیاسی در ایران فروریخته و نظام سیاسی که بتواند اعمال قدرت کند نیست. ایشان معتقد است کرونا دموکراسی اجتماعی را بر دموکراسی سیاسی مقدم کرده است. در حالی که اینگونه نیست و من نمی دانم نهادها و سازمان های مردم نهادی که ایشان از آن صحبت می کند نمی دانم کجا هستند. آنچه که روشن است بخش قابل توجهی از مردم نکات و توصیه ها را رعایت نکردند که آن نیز دلایل مختلفی دارد. از طرف دیگر آقای زیباکلام نیز از دولت انتقاد کرده و می گوید در بعد سیاسی و اجتماعی بنظر می رسد شاهد تضعیف اقتدار دولت هستیم. ایشان نیز باز بحث بی اعتمادی میان مردم و مسئولان را مطرح می کند و می گوید این مسئله در کشورها دیگر وجود ندارد. 
وی در ادامه تاکید کرد: ما از افراد تاثیر گذار و صاحب نظر در کشور در این شرایط انتظار داریم که اگر ایرادی نیز وجود دارد در صدد رفع مشکل با همکاری باشند و برای رفع نارسایی ها اقدام کنند. به فرض که اگر بی اعتمادی بین دولت و مردم است نباید در این شرایط به آن دامن زده شود و اکنون زمان پرداختن به این شکاف نیست. اگر ما دلسوز جامعه و نگران سلامت مردم هستیم باید اگر اختلاف و شکافی وجود دارد در راستای ترمیم آن اقدام کنیم. اگر دستورالعمل های دولت، وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا علمی، منطقی و به جا است هر کس در هر حوزه ای که نفوذ دارد باید مردم را مخاطب قرار داده و از آن ها تقاضا کنیم که به این نکات توجه کنند. نه اینکه مسائل دیگر را در این شرایط به میان بکشیم. 
وی افزود: ضمن اینکه برخی از مطالبی که این روزها راجع بی اعتمادی مردم نسبت به دولت مطرح می شود و عده ای براین باورند که در ایران بی اعتمادی بالا است اما در سایر کشور ها اینگونه نیست، اشتباه است. به عنوان مثال میزان محبوبیت رئیس جمهور فرانسه قبل از کرونا حدود 30 درصد بود اما بعد از کرونا و حضور او در میدان برای مقابله با این ویروس، میزان محبوبیت او افزایش می یابد. یا در ایتالیا که بیش ترین تعداد تلفات را تا امروز داشته است، میزان محبوبیت نخست وزیر آن تا به امروز خیلی کم بود اما اکنون در اوج محبوبیت است. چراکه در سایر کشور ها احزاب و گروه های سیاسی پای کار آمده و اختلاف ها را کنار گذاشته و دست به دست هم داده اند. 
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت کنار گذاشتن اختلاف های سیاسی و همکاری تمام ارکان برای مقابله با کرونا، بیان کرد: یک طیف سیاسی در کشور از ابتدا مخالف مواضع دولت بود و از هر فرصت و حادثه طبیعی و غیر طبیعی استفاده کرد تا به مردم بگوید شما اشتباه کردید و برای اثبات ناکارآمدی دولت از هیچ فرصتی دریغ نمی کند. جا دارد در شرایط کنونی صاحب نظران و اساتید علم سیاست، اقتصاد و مدیریت به مسائل اساسی جامعه در شرایط کنونی ورود کنند. در شرایط کنونی همه باید به کمک دولت بشتابند اکنون وقت تضعیف دولت و حل اختلافات نیست. متاسفانه دولت امروز هم از سوی برخی از صاحب نظران اصلاح طلب تخریب می شود و هم توسط جریان اصولگرا  تضعیف می شود. 
میرزایی در ادامه با اشاره به ضرورت پرداختن به مسائل اساسی جامعه در شرایط کنونی، بیان کرد: اکنون باید به این پرسش پاسخ داد که چگونه می تعوان تهدید این ویروس را برای اقشار آسیب پذیر به حداقل رساند و در عین حال این فرصت را ایجاد کنیم که با خیالی آسوده و در کم ترین زمان ممکن کسب و کار ها فعال شوند. امروز در برخی از کشور ها مثل انگلستان، فرانسه، آلمان، آمریکا و حتی چین دغدغه اندیشمندان این است که چه باید کرد تا موزانه بین این مسئله که با سلامت مردم در ارتباط است با ادامه فعالیت های اقتصادی ایجاد کنند. ادامه  فعالیت های اقتصادی در شرایط شیوع این ویروس به اندازه مقابله با این ویروس برای کشور ها حائز اهمیت است. ما چه زمانی قرار است به این مسائل توجه کنیم. 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: برقراری محدودیت های بیش تر حتی برای بازه زمانی دو یا سه هفته ای تبعات اقتصادی جدی برای کشور ما که تحت فشار تحریم ها است، به دنبال دارد. در کنار افت شدید درآمدهای حاصل از فروش نفت خام به دنبال تحریم ها و کاهش قیمت نفت به دنبال شیوع کرونا باید توجه کنیم که وصول سه ماه از درآمدهای مالیاتی دولت نیز در شرایط کنونی دشوار است. یعنی یک چهارم درآمدهای مالیاتی دولت اکنون تحت تاثیر است. از سوی دیگر با کاهش فروش فرآورده های نفت خام چه در داخل و چه در حوزه صادرات روبه رو هستیم. در کنار کاهش شدید درآمدهای دولت پرداخت یارانه هم چنان ادامه دارد. از سوی دیگر هزینه های مقابله با این ویروس در حوزه بهداشت و درمان را باید مدنظر قرار داد. 
میرزایی افزود: باید اکنون سنجید که با وجود تمام این مسائل چگونه می توان از اقشار آسیب پذیر حمایت کرد، حقوق ها را پرداخت و  هزینه های حوزه درمانی را تامین کرد. انتظار این است در این شرایط صاحب نظران، اقتصاددان ها، مدیران سابق و سیاسیون اگر راهکاری دارند در اختیار دولت قرار دهند. باید در شرایط کنونی بر روی این بخش تمرکز کنیم. برای جلوگیری از ضربه سنگین تر به اقتصاد کشور بعد از تحریم هایی که روز به روز شدیدتر می شود باید اختلاف ها را کنار گذاشت و با هم اندیشی از آسیب بیش تر جلوگیری کنیم. باید در این شرایط این مسئله توسط صاحب نظران طرح شود که آیا می توان برای تامین این هزینه ها از منابع بنیادها و آستان قدس کمک گرفت. این منابع باید برای نجات کشور به کار بیاید. شرایط امروز پیچیده و سخت است. ما از صاحب نظران انتظار پرداخت به مسائل اساسی را در شرایط کنونی داریم. 
 میرزایی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز زمان کمک به دولت برای نجات کشور است، گفت: امروز به جای انتقاد از دولت باید راهکارهای درست ارائه شود. تمام شخصیت های سیاسی و چهرهای شاخص، هنرمندان و ورزشکاران باید مردم را به رعایت توصیه های بهداشتی و پزشکی، عدم تجمع و رعایت مقرارت تشویق کنند. دولت به تنهایی قادر نیست از همه افرادی که معیشت آنان تحت تاثیر قرار گرفته حمایت کند. باید چاره ای اندیشیده شود. امروز ما با یک همه گیری در کل دنیا مواجه هستیم. حتی ترامپ که تا دیروز سعی داشت شرایط را عادی نشان دهد و چین را مقصر می دانست اکنون به دنبال همکاری با چین برای مقابله با این ویروس است. 
وی در ادامه با اشاره به ضرورت مداخله جهانی برای کنار رفتن تحریم ها، بیان کرد: اقدام دولت و وزارت خارجه برای رایزنی های بین المللی به منظور فشار به دولت آمریکا برای کنار زدن تحریم ها در شرایط کنونی موثر است. اینکه عده ای در داخل منتقد هستند و می گویند دولت چشم به خارج و آمریکا دوخته است، در تضاد با منافع ملی است. اینگونه موضع گیری ها مغایر با دغدغه های مقام معظم رهبری بوده و کمکی به تامین منافع ملی نمی کند. امروز زمان تخریب نیست بلکه همه باید برای اجرایی تصمیمات کارشناسی دولت به میدان بیاییم. دلسوزان کشور باید راه خود را از کسانی که با غرض ورزی سیاسی انتقاد می کنند جدا کرده و برای مقابله با این ویروس به میدان آمده و راهکارهای علمی و اقتصادی ارائه دهند. 
وی در پایان افزود: مسئولان کشور ما با توجه به شرایط اقتصادی که کشور در آن قرار دارد گام به گام حرکت می کنند و اگر اقدامات تدریجی نبود اقتصاد کشور آسیب جدی می دید. افرادی که امروز منتقد اقدامات تدریجی دولت هستند اگر دولت اقدام سریع و مقطعی می کرد دوباره معترض می شدند که چرا قبل از آمادگی افکار جامعه و انجام کار فرهنگی و همراهی مشارکت مردم دولت اینگونه عمل کرده است. اکنون وقت همراهی تمام بخش ها برای مقابله با کرونا و ارائه راهکارهای کارشناسی برای به حداقل رساندن آسیب اقتصادی این ویروس است. 
انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای یافتن رئیس‌جمهور

 استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای یافتن رئیس‌جمهور
2024-05-20T00:18:33+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر اعزام یگان‌های استانی و تیپ ویژه صابرین برای عملیات جستجوی رئیس جمهور و هیئت همراه، از منورهای مه‌شکن برای یافتن آنها ا...

تماس تلفنی رشید با مخبر: برای سلامتی رئیسی دعا می‌کنیم

 تماس تلفنی رشید با مخبر: برای سلامتی رئیسی دعا می‌کنیم
2024-05-20T00:18:33+03:30
رئیس جمهور عراق در گفتگو با محمد مخبر گفت: برای سلامتی رئیس جمهور ایران نماز و دعا می‌خوانیم و امیدواریم هر چه زودتر ایشان از این حادثه با صحت و سلامت عبور ...

پوتین اخبار حادثه بالگرد رئیسی را با حساسیت دنبال می‌کند

 پوتین اخبار حادثه بالگرد رئیسی را با حساسیت دنبال می‌کند
2024-05-20T00:18:32+03:30
دستیار ویژه پوتین در تماس با معاون اول رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور روسیه با حساسیت فوق العاده اخبار سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند.

پیام حداد عادل در پی وقوع حادثه برای رئیس جمهور

 پیام حداد عادل در پی وقوع حادثه برای رئیس جمهور
2024-05-19T23:25:32+03:30
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پی وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور پیامی صادر کرد.

ولایتی: برای سلامتی آقای رئیسی دعا می‌کنیم

 ولایتی: برای سلامتی آقای رئیسی دعا می‌کنیم
2024-05-19T23:25:32+03:30
مشاور رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: امیدوارم هرچه زودتر آقای رئیسی و هیات همراه ایشان به سلامت به آغوش ملت بازگردند.

حضور نیروهای تیپ ۲۵ نزاجا برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور

 حضور نیروهای تیپ ۲۵ نزاجا برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور
2024-05-19T23:12:13+03:30
تیپ ۲۵ تکاور نیروی زمینی ارتش برای کمک به جستجوی بالگرد رییس جمهور‌ در منطقه آذربایجان شرقی حضور یافت.

حسن خمینی: برای سلامتی رئیس‌جمهور دعای توسل بخوانید

 حسن خمینی: برای سلامتی رئیس‌جمهور دعای توسل بخوانید
2024-05-19T23:12:13+03:30
تولیت حرم امام خمینی(ره) درخواست کرد به امید ختم بخیر شدن این سانحه و سلامتی رییس‌جمهور و همراهان، دعای توسل خوانده شود.

انشاالله خبر سلامتی رئیس جمهور قلوب ملت ایران را شادمان کند

 انشاالله خبر سلامتی رئیس جمهور قلوب ملت ایران را شادمان کند
2024-05-19T23:12:12+03:30
سخنگوی شورای نگهبان نسبت به سانحه فرود سخت بالگرد رئیس جمهور واکنش نشان داد.

اجتماع مردم برای سلامتی رئیس جمهور در میدان ولیعصر(عج) تهران

 اجتماع مردم برای سلامتی رئیس جمهور در میدان ولیعصر(عج) تهران
2024-05-19T23:12:11+03:30
عده‌ای از مردم و دانشجویان برای دعا جهت سلامتی رئیس جمهور در میدان ولیعصر تهران تجمع کرده‌اند.

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:12:09+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

اعزام تیپ‌ صابرین سپاه برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور

 اعزام تیپ‌ صابرین سپاه برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور
2024-05-19T22:58:36+03:30
تیپ نیروهای ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه برای کمک به جستجوی بالگرد رییس جمهور‌ عازم منطقه شد.

روحانی: برای رئیس‌جمهور و همراهانشان آروزی سلامتی دارم

 روحانی: برای رئیس‌جمهور و همراهانشان آروزی سلامتی دارم
2024-05-19T22:58:36+03:30
رئیس جمهور سابق اظهار داشت: صمیمانه امید دارم آقای رئیسی هرچه زودتر به آغوش ملت بازگردند.

جلسه دولت به ریاست مخبر برگزار شد

 جلسه دولت به ریاست مخبر برگزار شد
2024-05-19T22:58:35+03:30
در جلسه امروز هیئت دولت، با دستور معاون اول اعضای جلسه مسئول پیگیری امور محوله شدند.

قالیباف: برای سلامتی آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم

 قالیباف: برای سلامتی آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم
2024-05-19T22:58:35+03:30
رئیس مجلس در پی حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور نوشت: برای سلامتی خادم‌الرضا علیه‌السلام، ریاست محترم جمهوری، جناب آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم. خداوند ...

اینفوگرافی بالگرد حامل رئیس‌جمهور؛ بل ۲۱۲

 اینفوگرافی بالگرد حامل رئیس‌جمهور؛ بل ۲۱۲
2024-05-19T22:58:35+03:30
بالگرد حامل رئیس جمهور و هیئت همراه که ظهر امروز در مسیر بازگشت به تبریز در حوالی ورزقان دچار سانحه شد از نوع بل ۲۱۲ بود.

منصوری: دو نفر از بالگرد رئیسی با ما ارتباط گرفتند

 منصوری: دو نفر از بالگرد رئیسی با ما ارتباط گرفتند
2024-05-19T22:58:34+03:30
معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: با یکی از سرنشینان بالگرد رئیس‌جمهور و کادر پرواز ارتباط برقرار شده که نشان می‌دهد میزان سختیِ حادثه خیلی بالا نبوده؛ چون دو تن...

امام خامنه‌ای:امیدواریم رئیس جمهور به آغوش ملت برگردند

 امام خامنه‌ای:امیدواریم رئیس جمهور به آغوش ملت برگردند
2024-05-19T22:58:34+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و ...

درس علوم و معارف دفاع مقدس باید حضوری و الزامی باشد

 درس علوم و معارف دفاع مقدس باید حضوری و الزامی باشد
2024-05-19T20:32:01+03:30
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: درس علوم و معارف دفاع مقدس باید دو واحدی، مستقل، حضوری و الزامی باشد.

تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در دستور کار مجلس

 تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در دستور کار مجلس
2024-05-19T20:32:01+03:30
رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی ،آب ، منابع طبیعی و محیط زیست در تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه در دستور کار نمایندگان در جلسه علنی امروز ق...

درخواست پورابراهیمی برای برگزاری جلسه درباره بورس

 درخواست پورابراهیمی برای برگزاری جلسه درباره بورس
2024-05-19T20:32:00+03:30
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی امروز خواستار برگزاری جلسه فوق‌العاده برای بررسی وضعیت بازار سرمایه در هفته جاری شد.

ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران درباره سیل خراسان رضوی

 ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران درباره سیل خراسان رضوی
2024-05-19T20:32:00+03:30
رئیس مجلس گفت: ضروری است علاوه بر تسریع در رسیدگی به مجروحان حادثه سیل استان خراسان رضوی و پیگیری روند درمان کامل آنها، نسبت به جبران خسارت‌های وارد آمده به...

سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است

 سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است
2024-05-19T20:31:59+03:30
بهادری جهرمی گفت: قانون اساسی کشورمان متولی امور داخلی مجلس را مشخص کرده که در صلاحیت خود نمایندگان است و دولت همچون گذشته با مجلس در چارچوب اصول قانون اساس...

ارجاع تأسیس سازمان حفاظت قوه قضائیه به کمیسیون امنیت ملی

 ارجاع تأسیس سازمان حفاظت قوه قضائیه به کمیسیون امنیت ملی
2024-05-19T20:31:58+03:30
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با ارجاع طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه جهت بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مواف...

سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب

 سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب
2024-05-19T20:31:58+03:30
قدرت نهفته و آشکار در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای ایران به‌گونه‌ایست که منجر به تنظیم مناسبات بر اساس عزت کشور خواهد شد. بدیهی است خروجی این دیپلماسی ایجاد امنیت...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T20:31:58+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

حضور ناو بالستیک‌زن سپاه در نزدیکی جزیره دیگو گارسیا

 حضور ناو بالستیک‌زن سپاه در نزدیکی جزیره دیگو گارسیا
2024-05-19T20:31:57+03:30
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: ناو شهید مهدوی برای نخستین مرتبه تا نزدیکی جزیره دیگو گارسیا که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، پیش رفت.

دهقان: یک‌ مرحله‌ای شدن انتخابات مجلس نیازمند بررسی است

 دهقان: یک‌ مرحله‌ای شدن انتخابات مجلس نیازمند بررسی است
2024-05-19T20:31:57+03:30
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: من نمی‌گویم که انتخابات باید یک‌مرحله‌ای شود اما این ایراد، , وارد است که یک فرد در مرحله‌ی اول، رای رأی بیشتری داشته و در مرحله...

سردار سلامی: اسرائیل چیزی جز منطق زور را نمی‌فهمد

 سردار سلامی: اسرائیل چیزی جز منطق زور را نمی‌فهمد
2024-05-19T20:31:57+03:30
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان عملیات وعده صادق از دید ما یک عملیات محدود بود."، عنوان کرد: هدف از این عملیات ضربه‌زدن به دو نقطه با تع...

اختصاصی | ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان

 اختصاصی | ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان
2024-05-19T20:31:57+03:30
اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در اولین جلسه ششمین دوره این مجلس انتخاب خواهند شد.

وحیدی: منتظر رسیدن نیروهای امداد به محل سانحه هستیم

 وحیدی: منتظر رسیدن نیروهای امداد به محل سانحه هستیم
2024-05-19T20:31:56+03:30
وزیر کشور گفت: رئیس‌جمهور با همراهان در مسیر برگشت با چند بالگرد بر بودند که یکی از بالگردها بر اثر بدی هوا و وضعیتی که در منطقه بوده، مجبور به فرود سخت می‌...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)