میرنیوز
سیدمسعود شجاعیطباطبایی دبیر و عضو هیأت داوران سومین دوره جایزه سال «استیکر» درباره داوری مرحله اول آثار به خبرنگار مهر گفت: آثار مرحله اول داوری جایزه سال «استیکر» از نظر کمی و کیفی خوب بودند. برخی هنرمندان اصرار داشتند که در چند بخش مسابقه شرکت کنند و بر این اساس شاید به لحاظ زمانی وقت کم آوردند و سطح آثارشان پایین آمده بود اما در کل از آثار ارسالی به دبیرخانه راضی هستم و در مرحله اول داوری قضاوت سختی داشتیم.
وی با بیان اینکه جایزه «استیکر» نظم مشخصی پیدا کرده است، اظهار کرد: خوشحالم از اینکه این مسابقه نظم مشخصی پیدا کرده و توانسته میان هنرمندان شاخههای مختلف هنری جایگاهی پیدا کند. نظم در برگزاری مسابقه باعث اعتبار آن میشود علاوه بر اینکه این جایزه کتاب و جوایز نسبتاً خوبی هم دارد و داوران آن غالباً از چهرههای شناخته شده هنری هستند.
دبیر جشنواره «استیکر» درباره تنوع موضوعات این دوره از مسابقه توضیح داد: امسال تنوع موضوعات ما کمی بیشتر بود اما تصور میکنم ما در ارائه این قبیل موضوعات باید دقت نظر بیشتری داشته باشیم، زیرا هنرمندان خیلی عادت ندارند وارد حواشی و جزئیات موضوع شوند و مطالب باید طوری ارائه شود که خیلی روشن و واضح باشد تا هنرمندان بتوانند پیام آن را به سرعت دریافت و بر اساس آن اثر تولید کنند.
وی درباره حضور برگزیدگان دورههای قبل در میان هیأت انتخاب «استیکر» توضیح داد: اتفاق خوب دیگری که در سومین دوره جایزه افتاده است، حضور برگزیدگان دورههای قبل در جمع هیئت انتخاب آثار است که این مسئله میتواند در انتخاب آثار و انگیزه شرکتکنندگان هم مؤثر باشد.
شجاعی در پایان جایزه سال «استیکر» را محصولمحور خواند و گفت: اتفاقات این جشنواره به نوعی در جریان زندگی مردم جاری است و این موضوع بسیار اهمیت دارد. در کل چیزی که تبدیل به محصول میشود به نظر من بسیار مهم است. جشنوارههای زیادی برگزار میشود که با مراسم اختتامیه آن کل جریان تا دوره بعد برگزاری جشنواره تعطیل میشود اما این مسابقه محصولمحور است و بعد از اتمام مسابقه هم جریان آن ادامه دارد.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان