میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، نهمین قسمت از مجموعه فیلمهای «سریع و خشمگین» غرشکنان وارد باکس آفیس چین شده و توانسته یک بار دیگر همانند قسمتهای قبلی، عملکردی بهتر در مقایسه با بازار آمریکای شمالی داشته باشد.
فیلم «F۹» در نخستین آخر هفته خود در چین توانست ۱۳۷ میلیون دلار بفروشد و ۸۳ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. کل فروش باکس آفیس کشور بین جمعه و یکشنبه ۱۶۵ میلیون دلار بود.
چیزی حدود ۱۲.۴۵ میلیون دلار از فروش «F۹» از صفحههای نمایش آیمکس به دست آمده و به این ترتیب پس از «انتقامجویان: جنگ ابدیت» و «انتقامجویان: عصر اولتران» این فیلم سومین فروش افتتاحیه بزرگ آیمکس و همچنین دومین فروش بزرگ شرکت یونیورسال در چین را از آن خود کرد و پشت سر «سرنوشت خشمگینها» قرار گرفت.
این در حالی است که فقط یک درصد از تمام پردهها این فیلم را در فرمت آیمکس پخش میکردند اما درآمد آنها معادل ۹ درصد از درآمد کل فیلم در آخر هفته اول نمایش بود.
موفقیت فیلم در حالی به دست آمده که نقدهای آن در چین بسیار معمولی بودهاند و بهترین امتیازی که از منتقدان کسب کرده ۷.۸ از ۱۰ بوده است.
با این حال شرکت آرتیزان گیتوی تخمین میزند که این استقبال به خاطر سلامت روزافزون کلی اقتصاد سینمای چین به عمل آمده است. دادههای این شرکت نشان میدهد که حالا فروش کلی سالانه به ۳.۸۶ میلیارد دلار رسیده که فقط ۶.۵ درصد نسبت به وضعیت قبل از کووید -۱۹ ضعیفتر است. یک هفته قبل این شکاف ۱۰ درصد بود.
فیلم «F۹» در آخر هفته در کره جنوبی هم ۵.۵۳ میلیون دلار فروخت و فروش ۵ روزهاش را به ۹.۸۳ میلیون دلار رساند. به این ترتیب این فیلم از همین حالا از «میناری» عبور کرده تا تبدیل به سومین فیلم بزرگ سال در کره جنوبی شود.
این فیلم ۸۵ درصد از سهم باکس آفیس این کشور را به خود اختصاص داد و توانست فروش آخر هفته ملی را به ۶.۵۲ میلیون دلار برساند که ۱۵۰ درصد بالاتر از فروش ۲.۶ میلیون دلاری هفته قبل بود.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان