میرنیوز
حسن لفافیان کارگردان سریال «حکم رشد» که این شبها از شبکه سه سیما روی آنتن میرود درباره تصویر دم دستی از شخصیت معتاد و اراذل و اوباش و کاراکترهای کف خیابانی در تلویزیون به خبرنگار مهر بیان کرد: بخشی از ابعاد شخصیتی اینها را نمیتوان در تلویزیون نمایش داد. یکی از شخصیتهای اصلی ما هم از اراذل و اوباش است که بیشتر به زندگی و اتفاقاتی پرداختیم که به اینجا رسیده است و بررسی کردیم که چه شده است که به این وادی افتاده است.
وی درباره اینکه چقدر تلاش شده است این تصویر غیرواقعی جبران شود و در مقایسه با سینما و شبکه خانگی واقعیتر نشان داده شود گفت؟ ما سریالی میسازیم که وابسته به متن است متن هم از تلویزیون است و تلویزیون خط قرمزهایی دارد که نمیتوان وارد آنها شد وگرنه شاید اگر آنها را کنار میگذاشتیم کاری طبیعیتر و دقیقتر از این شرایط نشان میدادیم و نتوانستیم به آن مسیر برسیم. با این حال نسبت به خیلی از فیلم و سریالهای سعی کردیم دقیقتر باشیم و آنچه را که به عنوان خط قرمز میشناسیم اصلاً نشان ندهیم.
لفافیان درباره فضای پلیسی این سریال توضیح داد: سریال ما بیشتر از اینکه اکشن باشد بیشتر وارد فضایی ملودرام و لایههای شخصیت شدیم. آن طرف چنین کارهایی را با بودجهها و امکانات بهتر، به شیوه درست تری هم انجام میدهند.
این کارگردان اضافه کرد: سریالهای پلیسی در ایران هم انواع مختلفی دارد در بخشی بیشتر تقلید از کارهای خارجی است و سعی میشود اکشن آن بیشتر شود یا تعقیب و گریزها زیاد باشد با این حال در سریال خود ما بیشتر فضای اجتماعی اش مهم بود.
وی در پایان درباره محوریت نقش یکی از اراذل کف خیابانی در سریال بیان کرد: در جامعه ما میزان اراذل مختلفند مثل اراذلی که هنجارشکن هستند. برخی هم که به آنها گفته میشود اراذل و اوباش واقعاً این مدلی نیستند بیشتر ورزشکار هستند و به ناچار برای کسب درآمد و حفظ فیزیک خود دست به کارهایی میزنند اما اهل قمه کشی و اینها نیستند.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان