میرنیوز
یوسف بچاری تهیهکننده برنامه تلویزیونی «نقد سینما» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تولیدی شدن این برنامه در ایام جشنواره فجر تصریح کرد: در تصمیمگیری برای ضبطی شدن ویژهبرنامههای زنده مرتبط با جشنواره سیوهشتم فیلم فجر، دو نکته مدنظر بوده است؛ یکی بالا بردن کیفیت برنامهها است چون برنامه زنده سرعت و شتاب بیشتری نیاز دارد و دیگری فراهم شدن امکان حضور کارشناسان متنوعتر در برنامه که با توجه به زمان پخش برنامه در ساعات قبل از نیمه شب دستمان بازتر است.
وی ادامه داد: در جشنواده فیلم فجر برنامه «نقد سینما» ساعت ۱۲ و نیم شب روی آنتن میرود و تا دو و نیم یا سه بامداد پخش آن ادامه پیدا میکند. با توجه به این ساعت پخش، با ترفند ضبطی شدن، میتوانیم اشخاص و کارشناسان بیشتری را برای حضور در برنامه با خود همراه داشته باشیم.
بچاری تأکید کرد: البته فاصله زیادی بین ضبط و پخش نیست و صرفاً چند ساعت زودتر برنامه ضبط و برای پخش ارسال میشود. این فاصله بین ضبط و پخش هم آنچنان زیاد نیست که بخواهد بازبینی خاصی روی آن صورت بگیرد. اما شرایط مهمانان بهتر است و تا نیمه شب مجبور نیستند برای حضور در برنامه منتظر بمانند.
وی افزود: از طرفی در برنامه زنده ممکن است بحث جایی طولانی شود و ما گاهی مجبور شدهایم برخی آیتمها را پخش نکنیم و با ضبطی شدن برنامه مدیریت بهتری روی کنداکتور خواهیم داشت.
بچاری درباره اینکه چرا برنامه در همان ساعت ۲۲ و قبل از نیمه شب بهصورت زنده پخش نمیشود هم توضیح داد: کنداکتور شبکه پنج در آن ساعت به صورت شبانه خالی نیست و برای ۱۰ شب متوالی مجبوریم بعد از نیمه شب برنامه را روی آنتن ببریم.
تهیهکننده «نقد سینما» در پایان درباره تغییرات این برنامه در ایام جشنواره اظهار کرد: به برنامه امسال دو میز فرعی اضافه شده است تیمی از دانشجویان علوم انسانی تشکیل دادهایم که فیلمها را میبینند و درباره آنها گفتگو میکنند و یک میز فرعی نقد داریم. همچنین میز دیگری برای فیلمهای کوتاه و مستند داریم که از کارگردانان دعوت میکنیم و صادق داوریفر مستندساز و مجری رادیو در آن حضور دارد. منتقدان سینمایی برنامه نیز به اقتضای فیلمها ترکیبهای متفاوتتری خواهند داشت.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان